Tal i com contemplava la Llei Catalana 9/2017 d'universalització de l'assistència sanitària

CCOO aposta per una assistència sanitària universal

Des de CCOO lamentem l’anunci del Govern espanyol del recurs d’inconstitucionalitat que va presentar el passat 23 de març contra la Llei catalana 9/2017 d’universalització de l’assistència sanitària amb càrrec a fons públics a través del Servei Català de la Salut.

A Catalunya, es va fer aquesta llei com a conseqüència de la NO assistència sanitària universal a totes les persones residents a Espanya, sobretot a persones immigrades, fruit del Decret-Llei 16/2012 estatal que ho limitava.

Des de CCOO vam celebrar la Llei catalana perquè entenem que l’existència dels serveis sanitaris universals han de ser públics i amb criteris d’igualtat i equitat, sense cap tipus de discriminació. I l’accés a una bona salut, juntament amb d’altres paràmetres, són un dels pilars fonamentals de l’estat del benestar, que la ciutadania es mereix.

El passat 7 d’abril coincidint amb la Jornada Europea d’acció contra la Privatització i la Mercantilització de la salut i amb el Dia Mundial de la Salut, va ser una de les reivindicacions de CCOO i exigim al govern estatal un replantejament, ja no només per a la ciutadania de Catalunya, sinó també per a la resta del territori de l’Estat espanyol.

09/04/2018

Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios