La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya se suma a la mobilització del proper dia 29 de juny per exigir la regulació de la normativa catalana sobre la prescripció infermera

Des de CCOO sempre ens hem posicionat a favor de la prescripció infermera perquè suposa una millora substancial pel que fa a la prestació sanitària i en la rapidesa per als usuaris i usuàries en l’accessibilitat al sistema sanitari, així com un ús eficient dels recursos humans. També és una forma de posar fi a la inseguretat jurídica que en aquests moments tenen els professionals d’infermeria.

Ja fa anys que les infermeres han estat indicant productes sanitaris, assessorant sobre l’ús d’aquests i avaluant els possibles efectes secundaris, interaccions i reaccions. Aquestes pràctiques han constituït un servei de qualitat, i reiterem, ràpid i eficient, i tal com succeeix dins l’evolució de totes les organitzacions socials, a la pràctica, solen anar per davant de la regulació que poden sancionar allò que socialment està assumit i acceptat.

Actualment la professió de la infermeria no pot considerar-se com a supeditada a la professió mèdica. Això ve donat per l’alt grau de formació dels seus professionals i que justifica una regulació de col·laboració, tot plegat sense considerar que es produeix una suplantació de funcions.

La infermeria és una professió amb autonomia tant pel que fa a les funcions com a les responsabilitats pròpies, i que el reial decret de prescripció elimina, produint un retrocés en el desenvolupament de la professió. Malgrat aquest entorn legal, les infermeres i els infermers catalans no han deixat de fer la seva feina seguint els criteris ètics i de pràctica assistencial i professionals amb els que sempre han treballat, malgrat la insostenibilitat de la situació.

Ja fa més d’un any que esperem l’aprovació d’un text normatiu català que reguli la prescripció infermera, per tal de dotar de seguretat jurídica la feina de la infermeria i protegir el model assistencial català.

Des de CCOO necessitem que el Govern de la Generalitat de Catalunya aprovi el text normatiu català per tal de millorar la situació “d’il·legalitat” a la qual més de 40.000 infermeres catalanes s’han vist portades, i ja hem esgotat el temps d’espera que podríem considerar com a raonable per tal d’obtenir l’empara legal d’una pràctica consolidada i integrada en la prestació dels serveis de salut de Catalunya.

Per tots aquests motius, la Comissió de Crisi per a la Prescripció Infermera,  formada pels 4 col·legis professionals, API, CCOO i altres sindicats, societats científiques, facultats d’infermeria i organitzacions sanitàries, acordem organitzar una jornada de mobilització i protesta a tot Catalunya, que tindrà lloc el proper dia 29 de juny del 2017.

El proper dia 29, les infermeres i els infermers de Catalunya compliran estrictament amb el reial decret de prescripció infermera estatal i així demostrarem les conseqüències que se’n deriven: més visites, més cues, més temps d’espera…