CCOO reclama més visibilitat i representació del sector de la infermeria

Dia Internacional de la Infermeria

Des del 1965 que se celebra el Dia Mundial de la Infermeria, i des de la Federació de Sanitat volem recordar la poca visibilitat que té aquest col·lectiu encara a dia d’avui.

Es tracta d’uns i unes professionals que vetllen dia i nit, els 365 dies de l’any, tot tipus de pacients, tant a l’atenció primària, com a l’hospitalària, la sociosanitària,  la dependència, la salut mental…  i és la categoria professional més nombrosa de la sanitat (no és així amb les ràtios infermera-pacients en comparació amb la resta de països europeus).

Malgrat això, pel que fa a les polítiques sanitàries, encara no es tenen en compte a l’hora de prendre les decisions. I per suposat, també hi ha poca representació d’infermeres als òrgans de direcció dels diferents organismes de salut. Encara no hi ha la suficient participació ni la suficient visibilitat, cosa que des de CCOO reivindiquem.

A Catalunya tenim assignatures pendents: augment de ràtios, prescripció infermera, especialitats…

CCOO insistim que és necessari fer una aposta ferma per a la professió infermera, ja que és un clar índex a tenir en compte pel que fa qualitat del sistema sanitari i en definitiva, a l’estat del benestar d’un país.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 de maig de 2017