CCOO considera que tant l’oferta pública d’ocupació com les noves interinitats a la sanitat són del tot insuficients

En relació al Pla per a l’estabilitat laboral anunciat per la Conselleria de Salut de Catalunya

El passat 25 d’abril del 2017 des de la Conselleria de Salut de la Generalitat de Catalunya es va fer publicitat sobre el Pla d’estabilitat laboral, que pretén posar fi  a 500 falsos eventuals i una oferta pública d’ocupació de 2.400 places en el cas de l’Institut Català de la Salut (ICS).

Des de CCOO ho considerem del tot insuficient, ja que per tal de poder posar fi a la precarietat laboral en el cas de l’ICS i reduir el personal interí al 8%, caldria fer una oferta pública de més de 10.000 llocs de treball, que en l’actualitat tenim més de 12.000 professionals interins i més de 2.000 eventuals.

A més de l’ICS, la sanitat catalana també té altres necessitats, que no cal oblidar. En el cas del sector concertat, no podem deixar de banda que és imprescindible obrir una nova negociació del primer Conveni de la sanitat concertada, així com aconseguir un Conveni català de geriatria i un Conveni de recerca amb recursos suficients.

Catalunya necessita recuperar plantilla de sanitat, ja que des de l’any 2012 s’han perdut prop de 12.000 llocs de treball i amb aquest nou anunci, reiterem, no hi ha recuperació real.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 d’abril de 2017