La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya dona suport a la convocatòria de vaga del Comitè d’Empresa del Consorci Sanitari de Terrassa del qual CCOO forma part

El Comitè d’Empresa del Consorci Sanitari de Terrassa (CST) aquest dimarts dia 10 de gener de 2017 ha presentat davant del Departament d’Empresa i Ocupació, una convocatòria de vaga que anirà dels dies 23 al 27 de gener del 2017. Hi haurà aturades parcials de 2 hores i afectaran a tots els torns de treball.

Els motius són, d’una banda, perquè al nou Pla d’empresa es preveuen retallades que revertiran en al conjunt de drets dels treballadors i treballadores, com ara, redistribució d’horaris, supressió dels mínims avantatges aconseguits a l’anterior pla d’empresa… I, d’altra banda, perquè malgrat que la Generalitat s’ha compromès a dotar el CTS d’un increment pressupostari, en realitat no és així, ja que el CatSalut farà el pagament de prestacions que fins ara no pagaven i que anaven a dèficit del CTS.

A més, el CTS ha assumit part de l’activitat assistencial que es realitzava a la Clínica del Vallès, després de la seva desprivatització, i malgrat que hem vist incrementats els recursos humans per aquest motiu, aquest increment ha estat del tot insuficient.

Els motius que portarien a desconvocar la vaga serien:

• Manteniment de les petites millores aconseguides al Pacte d’empresa del 2015.
  • Abonar les quantitats pendents a la plantilla de forma programada.
  • Millores en general, tant assistencials com envers els treballadors amb pitjors condicions: personal a temps parcial, reposició personal perdut, reconeixement encavalcaments…
De no arribar a cap acord, el Comitè d’Empresa del CST no descarta ampliar les aturades durant setmanes successives al període inicial convocat.

Esperem que la ciutadania entengui la nostra posició, ja que no només defensem les condicions laborals, sinó també la situació en què estem atenent. Els usuaris que venen al CST, es mereixen ser atesos amb una òptima qualitat assistencial.