Sessió, dijous 21/11/2016

RESUM MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ DE LA FUNCIÓ PÚBLICA

Foto
Després de només dues reunions de la Mesa General de la Funció Pública, el Govern s’ha aixecat de la Mesa, donant per acabada la negociació de les partides que han de contenir els pressupostos de 2017 respecte a les condicions de treball dels empleats públics de la Generalitat de Catalunya.

La finalització unilateral de la negociació, per part del Govern, farà que els Comptes de Catalunya per al proper any NO recullin partides pressupostàries destinades a recuperar i que des de CCOO i la resta de sindicats venim exigint:

•  Recuperació de les plantilles perdudes des de 2012
  • Fons d’Acció Social
  • 100% del salari en cas d’Incapacitat Laboral
  • Pagament de les indemnitzacions en finalitzar contracte al personal interí que obliga la justícia europea
  • la recuperació del dret dels docents més grans de 55 anys a tenir dues hores menys setmanals de jornada lectiva
  • tenir el permís de les 30 hores per indisposició per al personal de l’ICS, sense necessitat de presentar baixa laboral.
Pel que fa a l’Oferta Pública d’Ocupació hem demanat un pla plurianual per recuperar les places perdudes en els darrers anys i per reduir la temporalitat i l’interinatge. No es admissible que més de 40.000 treballadors i treballadores de la Generalitat estiguin en condicions de temporalitat o interinatge. En alguns casos signifiquen més del 60% de la plantilla.

Davant la negativa de la Generalitat a endegar una negociació de debò i no de tràmit, els sindicats hem emplaçat l’administració a realitzar una nova reunió de la Mesa el dia 28 de novembre .

Per aconseguir que les demandes destinades a recuperar les condicions de treball que tenien els empleats públics abans del 2012, un dret que reconeix una Resolució Parlamentària aprovada per unanimitat, endeguen una campanya d’informació als treballadors i treballadores amb assemblees als centres de treball par la preparació de mobilitzacions .

Per reclamar el respecte que mereix la negociació col·lectiva i el dret a recuperar allò que és nostre, coincidint amb la reunió del Govern x aprovar avantprojecte de pressupostos 2017, US CONVOQUEM A UNA:

24/11/2016

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios