Sessió ordinària de 17 d'octubre del 2016

Mesa Sectorial de l'ICS

Mesa Sectorial

Sessió ordinària de 17 d’octubre del 2016

(continuació de la sessió del passat 30 de setembre)

En aquesta reunió de Mesa Sectorial Ordinària hem continuat parlant de part dels punts que no es van poder tractar a la sessió ordinària del passat 30 de setembre del 2016.

Punts tractats a la sessió d’avui:

•         Concurs-oposició promoció interna:

S’aprova amb posicions a favor de CCOO, SATSE i MC, amb la qual cosa les categories i les places per convocar són les següents:

I la previsió del calendari de la convocatòr
ia és la següent:

- Novembre del 2016: publicació convocatòria

- Desembre del 2016: llistats provisionals d'admesos i d'exclosos

- Gener del 2017: llistats definitius d'admesos i d'exclosos

- Març del 2017: realització proves

- Maig del 2017: incorporació places

A més tindrem les garanties de noves convocatòries de promoció interna biennals, sempre que el nombre de places ocupades per promoció interna temporal superin les 50.

També es comprometen a no perdre cap plaça de les que es quedin desocupades (donaran interinitats per vacant). A excepció de: categories per extingir, les que prestin serveis en empreses alienes i les del CAP II.

CCOO tot i estar d’acord amb la convocatòria hem manifestat la nostra oposició al fet que en els grups A i B de gestió només s’oferti el 80% dels llocs que actualment ja desenvolupen una promoció interna temporal. La resta de categories surten el 100%.

•     30 hores d’absència per indisposició sense IT:

CCOO reiterem la nostra petició d’obtenir 30 hores per indisposició sense necessitat de cursar baixa per malaltia comuna. I recordem que és un mandat fruit de les negociacions a la Mesa General de la Funció Pública. L'ICS diu que està pendent de l’informe pressupostari, que el van sol·licitar el mes de juliol però que estan esperant que hi hagi un nou pressupost.

L'ICS considera que això suposaria un increment de partida pressupostària de 22 milions d’euros, però CCOO reiterem que és un permís, no una obligació, i que tampoc ho venen substituït tots, per la qual cosa, considerem que aquesta xifra està inflada. Ens donaran més dades la propera reunió, després de fer un estudi de les baixes actuals.

•     Negociació de les plantilles, com a mandat del PORH:

Aquí es planteja que amb les mateixes o amb menys plantilles s’està fent un increment d’activitat, i que no només es poden mirar les ràtios, sinó que cal tenir en compte l’alta dependència dels pacients en el cas d’atenció hospitalària. I en l'àmbit d’atenció primària s’ha començat a estudiar un model que properament ens presentaran.

•         Informació de l’enquesta PARTICIPA:

Aquesta enquesta s’ha realitzat a l’atenció primària i és un estudi sobre clima i lideratge. S'informa de la participació, que ha estat del 31% a escala global, i ens passaran tot l’estudi.

El que s’ha mesurat són 3 ítems: lideratge, compromís i gestió del talent.

Tots els sindicats hem coincidit que amb aquesta participació tan baixa, els resultats no són estadísticament significatius.

•       Informació sobre avaluació de 360º dels caps de secció i dels caps de servei:

S’ha fet a atenció hospitalària, on els caps de secció i de servei són avaluats per altres caps, per companys i pels seus adjunts. Ens passaran les dades de l’estudi complet, però a dia d’avui s’han avaluat 55 caps del servei (de 61), i 60 caps de secció (de 149).

•         Dies addicionals de vacances:

CCOO i la resta de sindicats demanem que siguin per jornades de treball i no amb l’equivalència de 7,5 hores.

L’ICS diu que sap que és una reivindicació que fem des del 2006, però que en el seu moment va fer la instrucció de l’equivalència i que no pensen modificar-ho. S’excusen en què el III Acord de la Mesa General diu que cal fer equivalències (article11.2).

Ningú, a excepció de l’ICS, hi està d’acord.

•         Torn obert de paraules:

o   Es demana per la nova oferta pública d’ocupació, però a dia d’avui, malgrat les diferents declaracions del conseller i del president, no disposen d’aquesta informació.

El que sí que és cert és que entre la taxa de reposició del 2015 i 2016 sumarien unes 2.500 places, però no es poden comprometre.

o   També es demana com està el tema de la sentència de la P-2010, però encara no han sol·licitat al Tribunal la manera d’executar-la.

o   Es demana que la jornada de presons, sobretot pel que fa a algunes categories professionals, és irregular i caòtica, i que convé parlar-ne en una futura reunió, per tal de regularitzar-la.

17 d’octubre del 2016

Veure la nota en pdf

18/10/2016

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios