Punt de l'ordre del dia: DPO 2016

Reunió de la Comissió de Seguiment del II Acord de la mesa sectorial

Punt de l’ordre del dia: DPO 2016

- La primera part ha estat la presentació per part de l’ICS de l’estratègia corporativa del contracte de gestió d’aquest any, que compta un 40% del total de les DPO.
Aquest contracte de gestió està en relació amb el programa del CatSalut i es basa en 10 objectius alineats amb el Pla de salut 2016-2020.
Aquests objectius estan definits en 5 blocs:
1. Accessibilitat
2. Sostenibilitat
3. Qualitat assistencial i seguretat dels pacients
4. Atenció a la ciutadania
5. Millora organitzativa
La suma de tots 5 fan el 40% que tots els professionals tindran en la seva fitxa d’objectius.

CCOO hem demanat que aquesta informació es traslladi als professionals i que tothom té el dret d’estar informat sobre aquest objectiu i que ha de ser a través dels àmbits .

- La segona part ha estat centrada a presentar els dubtes, queixes i reclamacions per part dels agents socials respecte al procediment de designar, organitzar i avaluar les fitxes individuals dels professionals.

CCOO hem exposat els punts que consten al II Acord i que l’Administració no està complint, i són els següents:
1. Recuperar el import del 100% de les DPO amb les taules signades per categories professionals.
2. Tornar al 20% grupal i 80% individual, si el tant per cent grupal puja, se surt perdent en retribucions perquè mai s’assoleix el contracte de gestió.
3. Signar les fitxes durant el primer trimestre de l’any.
4. La participació dels professionals alhora de fixar els objectius, tan d’equip com individuals.
5. Donar una còpia de la fitxa signada al professional. És un contracte a títol individual i els càrrecs de comandament l’haurien de facilitar una vegada signats.
6. Fer reunions a mig termini per valorar-ne la consecució.
7. Respondre les al·legacions.
8. No fixar objectius grupals com individuals o viceversa.
9. Fixar objectius assumibles i que es realitzin dintre de l’activitat del professional.
10. No fixar la formació com un objectiu. La formació és una eina de desenvolupament professional i l’ha de facilitar l’Administració independentment de les DPO.
11. Les sessions informatives han de ser dintre de l’horari laboral.
12. Adequar les metes individuals als professionals que es trobin en els supòsits que preveu el II Acord, reduccions de jornada, permís maternitat, etc. de forma visible a la fitxa perquè es tingui en compte alhora d’avaluar-la.
13. No fixar objectius que siguin funcions competencials, exemple realització d’ECG per TCAES.
14. Els objectius grupals de l’equip han de ser d’aquells professionals compromesos amb la consecució de la meta. Exemple, els professionals que no signen DPO no poden ser inclosos a l'hora d’avaluar aquell objectiu perquè la banda de consecució serà més baixa.
15. Mai un objectiu potser un canvi en les condicions laborals. Exemple, posar-hi la flexibilitat horària.

També s’ha incidit que els contractes mes a mes durant tot un any, ininterrompudament, haurien de ser susceptibles de fixar objectius.

- L’Administració ha contestat que ho estudiaran i que actuaran als àmbits on tinguin la informació que hi ha objectius inadequats. També estan mirant com solucionar tècnicament el tema de l’adequació de les metes on la jornada està reduïda, per les situacions que preveu l’acord, perquè sigui visible en la fitxa individual.

Barcelona, 20 de Juliol de 2016

VEURE EL RESUM EN PDF

21/07/2016

Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |