28 de maig, Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones

CCOO elabora un nou informe sobre la salut de les dones

Foto

En commemoració del 28 de maig, Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones, la Secretaria de la Dona i  Cohesió Social de CCOO de Catalunya ha realitzat l’informe 2016 sobre la salut de les dones titulat "Salut per a totes. Prou desigualtats".

S'hi analitzen alguns elements com a exemple de la situació de les dones a Catalunya, tant en l’estat de salut com en l’assistència sanitària. La pobresa, l’atur, la precarietat laboral, les condicions d’habitatge i el medi ambient, la qualitat dels serveis socials condicionen la generació de desigualtats en la salut. De fet, les desigualtats socials són perpetuades i accentuades per les polítiques neoliberals.

Els serveis públics, que havien d’intentar pal·liar aquestes desigualtats, no ho han fet i se n'han retallat, o se n’han anul·lat, alguns drets, com l’assistència sanitària universal (si bé a Catalunya el Departament de Salut va dir que donaria assistència a tothom, ho ha fet parcialment). Ara, amb nous actors polítics, caldrà valorar si hi haurà l’oportunitat de fer noves polítiques que, alhora que retornin drets, estimulin l’economia.

L’informe complet es troba a Internet:

30/05/2016

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios