17 de maig de 2016, STOP LGTBIfòbia!

Dia Internacional contra l'Homofòbia

Foto CCOO condemna les agressions a persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals

CCOO condemna les agressions a persones lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals. CCOO, un any més, volem mostrar el nostre rebuig envers la lesbofòbia, l'homofòbia, la transfòbia i la bifòbia (LGTBIfòbia).

El 17 de maig és el Dia Internacional Contra l'Homofòbia. Celebrem el 26è aniversari de l'eliminació de l'homosexualitat de la llista de malalties mentals per part de l'Organització Mundial de la Salut. No oblidem la discriminació que encara pateix el col·lectiu transsexual, ja que, tot i que s'han aconseguit canvis en la denominació registral per a les persones transsexuals, encara segueixen formant part d'aquesta llista. Les persones trans no són malaltes.

Cal fer esment també de l'extensa llista de 76 països del món on, encara, l'homosexualitat està prohibida i castigada amb presó o, fins i tot, amb la pena de mort. El col·lectiu LGTBI continua patint vulneracions dels drets fonamentals, i el nostre país no n'és una excepció. A Madrid, enguany, una dada rellevant i preocupant és que ja són 63 les víctimes per agressió homòfoba, tot i que no totes les agressions han estat denunciades a la policia per la por de les víctimes. A Catalunya, segons l'informe anual del 2015 de l'Observatori Contra la LGTBIfòbia de Catalunya, es van registrar 113 agressions homòfobes. Per aquesta raó, des de CCOO, conjuntament amb les entitats LGTBI, manifestem el nostre malestar per la gairebé nul·la política d'implementació de la Llei 11/2014 per part del Govern de la Generalitat.

La LGTBIfòbia encara és palesa als nostres centres laborals, on no es pot parlar amb llibertat de salut sexual o de les relacions afectives de les persones d'aquest col·lectiu, o en els nostres centres educatius on els nostres adolescents no poden construir la seva identitat o viure de manera positiva la seva orientació afectiva i sexual. A més, malauradament, cada dia, atenem, al sindicat, més acomiadament encoberts de treballadores i treballadors a causa de la seva orientació sexual. Per aquest motiu, des de CCOO creiem que és de vital importància no deixar d'educar i conscienciar la nostra societat per lluitar la LGTBIfòbia, demanant alhora que els nostres centres educatius continuïn sensibilitzant en tolerància i respecte i formant el professorat per a una educació igualitària i respectuosa amb la diversitat.

Exigim la formació en l'àmbit de la salut, perquè el sistema conegui la realitat de la salut sexual de les dones lesbianes, les tracti de manera adequada i no siguin discriminades a l'hora d'accedir a les tècniques de reproducció assistida.

El compromís de CCOO arriba a tots els àmbits socials, i en la nostra acció sindical seguirem lluitant contra la discriminació laboral de les persones, especialment de les que es produeixen en el lloc de treball, elaborant guies, impartint formació i sensibilització, i fomentant la implantació de mesures específiques als convenis i pactes, de manera que la igualtat i la diversitat siguin les coordenades que permetin millorar la convivència.

CCOO manifestem, una vegada més, el nostre rebuig absolut a qualsevol tipus de discriminació cap a les persones LGTBI (lesbianes, gais, transsexulas, bisexuals i intersexuals) i a la vulneració dels drets humans que les actituds LGTBIfobes suposen.

Des de CCOO ens sumen a la petició d'una llei estatal contra els delictes d'odi i d'una necessària i major formació i sensibilització social, principalment de les treballadores i treballadors que per les seves funcions han d'atendre de manera quotidiana les persones d'aquest col·lectiu.
17/05/2016

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios