Sessió extraordinària del 13 d'abril de 2016

Mesa Sectorial de l'ICS

Mesa Sectorial. Sessió extraordinària del 13 d’abril de 2016

Únic punt de l’ordre del dia: presentació nova directora gerent Dra. Candela Calle.

Aquesta sessió de Mesa Sectorial Extraordinària ha estat presidida per la nova directora gerent Dra. Candela Calle, que un cop feta la presentació ens informa del següent:

·        Té la intenció de visitar tots els territoris i reunir-se amb les diferents juntes de personal, de fet ja ho ha començat a fer.

·        Considera que hi ha moltes coses pendents de fer i que té un projecte per a l’ICS que l’ha d’anar definint, però que vol mantenir en tot moment una escolta activa i amb total transparència.

·        També opina que l’ICS té un finançament deficient i que hi ha dificultats d’equipament per manca d’inversió. Està pendent de saber assignació de pressupostos. Caldrà establir prioritats perquè serà un any econòmicament complicat. I vol augmentar el contracte-programa de l’ICS per tenir més pressupost els anys vinents.

·        Té molt presents els professionals que hi treballem i per això ha decidit canviar el nom de de Recursos Humans per Àrea de Persones i Desenvolupament Professional.

Des de CCOO li hem dit que:

·        Volem que no es quedi en una declaració d’intencions, que l’escolta activa està molt bé, però que ha d’anar seguida d’una participació activa per part dels professionals i dels seus representants. Volem que la mesa no sigui un òrgan d’informació, sinó de negociació i participació.

·        També hem fet la petició que volem una continuïtat de les diferents comissions i grups de treball formats els darrers mesos i que es porti a terme el Pacte de mobilitat a l’àmbit de primària. I que l’aplicació de permisos i llicències sigui amb igualtat per a tothom amb independència dels responsables dels territoris.

·        En relació al recent aprovat Pla d’ordenació de RH, hem comentat que volem establir un calendari per començar a desenvolupar-lo.

·        Que faci les gestions pertinents per  fer una oferta pública d’ocupació en condicions, ja que la plantilla de l’ICS s’està envellint i volem estabilitzar el major nombre de professionals que hi treballen.

·        I que mantingui l’empresa ICS com la major empresa sanitària sense externalitzacions ni privatitzacions. Aquií hem fet especialment esment al fet que volem que aturi “l’externalització” del laboratori del Trueta per múltiples motius, tant econòmics, com assistencials i laborals.

Barcelona, 13 d’abril de 2016

Veure la nota en pdf

14/04/2016

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios