Mesa Sectorial de l’ICS

Afectació a la jornada anual del 5é dia d’assumptes personals

CCOO hem reiterat el nostre desacord amb la jornada anual que va imposar l’ICS de forma unilateral, per tant no cal que demani ara un acord per complir amb la llei que li obliga a donar un dia més per assumptes particulars. Entenem que ha d’aplicar la normativa i això redueix jornada. També manifestem el nostre desacord amb els criteris de l’empresa per calcular la reducció.

Tots el sindicats manifesten el seu desacord, per tant el director gerent de l’ICS farà una nova instrucció que, en aplicació del 5è dia d’assumptes particulars, establirà una jornada anual de 1.650 hores per als torns de dia i de 1.480 per als torns de nit.

5é dia d’assumptes particulars de 2014

L’ICS planteja com a termini per gaudir d’aquest dia el 31 de gener.

CCOO manifesta que quan es va modificar l’EBEP per primer cop, es va acordar que aquests dies es gaudirien del 31 de gener a l’1 de febrer, per tant creiem que s’hauria d’ampliar el termini i donar més flexibilitat ja que el canvi a cinc dies ha estat al mes de setembre .

La Direcció de l’ICS respon que analitzarà el tema amb els diferents àmbits i ens donarà resposta.
Personal de contingent i zona
Com que encara no tenen l’informe de la Comissió de retribucions, l’ICS manifesta que no poden tractar el tema en aquesta Mesa i que ens tornaran a convocar.

Permís per hospitalització
Tots el sindicats manifestem que el criteri d’aplicació d’aquest permís és molt restrictiu i cal adaptar-lo a la situació actual, tant pel que fa a la hospitalització domiciliària com en els casos en que els pacients estan al servei d’urgències esperant llit.
Manifestem el nostre desacord amb la interpretació de l’ICS sobre la finalització del permís en el moment de l’alta hospitalària quan deuria ser el de l’alta mèdica.

L’ICS respon que ho estudiaran i es compromet a donar una resposta.
Consorci sanitari de Lleida

CCOO diu que va votar en contra en el Consell d’Administració per moltes raons: no hi ha memòria econòmica, els estatuts preveuen entrada de capital i empreses privades, no queda clar quina serà la situació del personal, no hi ha informe jurídic, no entenem com un ens gestor es transforma en proveïdor, ni tampoc l’objectiu de la Universitat en aquest consorci, i reiterem que això només és una estratègia per fragmentar l’ICS i fer-lo desaparèixer, en la línia d’anar cap a la privatització i el desmantellament del sistema
sanitari públic.

Tots els sindicats manifestem la nostra preocupació pel futur del personal i demanem a l’empresa explicacions sobre el tema.

L’ICS respon que el personal fix i interí actual s’integrarà mantenint les condicions com a personal estatutari, que la intenció no és amortitzar els llocs de treball del personal interí, però que podria oferir a aquest personal la possibilitat de canviar la seva vinculació a laboral indefinit.

Torn obert

CCOO no entén que l’empresa no hagi tractat en aquesta reunió de la Mesa Sectorial un tema tan important com és la integració del personal sanitari dels serveis penitenciaris que des del dia 1 d’octubre ja formen part de la plantilla de l’ICS.

També manifestem que les afirmacions del Conseller de què al mes de març ja es treballava sobre els protocols del virus ebola no són certes, perquè CCOO al mes d’agost va detectar que els professionals no tenien ni la informació ni la formació necessària, per això varem adreçar la reclamació corresponent a la Direcció de l’ICS exigint el compliment de la normativa, considerant que calia revisar i completar els protocols, també varem demanar la convocatòria de la Comissió Paritària de Riscos Laborals, i va ser en aquell moment quan la empresa va començar a revisar el protocol.

CCOO demana que l’ICS doni tota la formació i la informació necessària però que ha de ser pel conjunt del personal i que es revisin tots els equips de protecció individuals de forma que siguin els adequats.

Barcelona,14 d’octubre de 2014

Veure la nota en pdf