CCOO vol que el nou Hospital Dr. Josep Trueta es faci a la ciutat de Girona

Davant les declaracions del president del Col·legi de Metges de Girona de construir-lo a Salt

Des de la Secció Sindical de CCOO de l’Hospital Dr. Josep Trueta i la Unió Intercomarcal de CCOO de les Comarques Gironines, no compartim en absolut  les declaracions del president del Col·legi de Metges de Girona en les quals aposta per construir un nou hospital al costat del Parc Hospitalari Martí i Julià de Salt.

Com a sindicat majoritari a l’Hospital Dr. Josep Trueta de Girona, comptem amb moltes i diverses opinions del conjunt dels professionals que hi presten serveis, i la majoria, tant de metges com de la resta de categories professionals, volen el nou hospital de referència a la ciutat de Girona.

Des de CCOO considerem que fer un nou Trueta a Salt, al costat d’un altre hospital, suposaria edificar una construcció molt més petita que si se’n fes un de nou en una altra ubicació. I el que volem és que es garanteixi una bona cobertura sanitària, 100% pública, per al conjunt de la ciutadania de les comarques gironines: això passa, necessàriament, per mantenir el nombre de llits i de quiròfans dels dos hospitals que tenim a l’actualitat i, a ser possible, que s’ampliï, de manera que minimitzaríem l’impacte de les llistes d’espera tant quirúrgiques com mèdiques.

A més, considerem que a l’edifici actual del Trueta hi ha molts espais que a dia d’avui estan infrautilitzats, així com els terrenys adjacents. En qualsevol cas, demanem al Govern de la Generalitat que d’una vegada per totes prengui el compromís en ferm, perquè aquesta història ja fa massa que dura, i la salut no pot esperar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de gener de 2016