CCOO recorre davant el Tribunal Suprem la prescripció d’infermeria

CCOO va presentar ahir, 25 de gener del 2016, un recurs davant la sala contenciosa administratiu del Tribunal Suprem contra el RD de prescripció d’infermeria. Així mateix, sol·licita la suspensió cautelar d’aquesta normativa, davant la inseguretat jurídica que està generant en aquest col·lectiu de professionals

CCOO ha presentat el recurs fonamentat en tres motius:

1.
La norma ha estat aprovada sense la necessària negociació amb els sindicats, envaint competències de l’àmbit i vulnerant la Llei de llibertat sindical.
2.
L’esborrany que va arribar al Consell d’Estat durant el tràmit de consultes no es correspon amb el que posteriorment va ser aprovat pel Consell de Ministres i publicat al BOE.
3. La norma exigeix com a requisit per a la prescripció de medicaments una formació addicional (un curs de 180 hores, equivalents a 6 crèdits ECTS) que, des del punt de vista d’aquestes organitzacions sindicals, no és necessària, ja que els continguts ja estan inclosos en el període de formació universitària.

El Reial decret 954/2015, que regula la indicació, l’ús i l’autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris d’ús humà per part del personal d’infermeria va ser aprovat el passat mes de novembre pel Consell de Ministres.

Aquest sindicat sol·licita així mateix la suspensió cautelar del reial decret, davant la inseguretat jurídica que està generant entre aquest col·lectiu de professionals, per la seva aplicació desigual a les comunitats autònomes.
Amb aquesta norma es veuran abocats a escollir entre la seva pròpia seguretat jurídica i la seguretat sanitària dels pacients que atenguin, amb les conseqüències irreparables que, per uns i altres, poden derivar. Des de CCOO es promou la necessària unitat d’acció sindical amb totes les forces representatives del sector.

“L’únic acord passa per la derogació del RD i la negociació d’un de nou en l’àmbit negociador del Ministeri de Sanitat; ja hem sol·licitat una
convocatòria urgent “, explica el responsable de Negociació Col·lectiva de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO), Luis Álvarez.