Sessió d'11 de desembre de 2015

Mesa Sectorial de l'ICS

Punts de l’ordre del dia que s’han tractat:

• Integració del personal de contingent i zona: Està previst, tant a la Llei de pressupostos com a la Llei de mesures fiscals, que a partir de l'01/01/2016 aquest personal passarà a cobrar en forma de retribucions bàsiques el 40%. Seria l’equivalent a les 15 hores setmanals d’assistència efectiva que presten. La resta ho percebran en forma d’un complement personal transitori absorbible (CPTA). En còmput anual es garanteix que cobraran la mateixa quantia que els 12 mesos anteriors a la integració. I no té cap tipus d’afectació a efectes de jubilació. L’any passat hi havia unes 700 persones afectades i a dia d’avui només 306. Es preveuen més jubilacions.
  • Pla d’ordenació de recursos humans (PORH): hem considerat que no hi ha hagut temps suficient per debatre les esmenes i el posterior document, per la qual cosa, tots els sindicats de la mesa hem demanat una pròrroga i que torni al grup de treball. Properament convocarem a les seccions sindicals per al seu debat. Queda prorrogat l’anterior PORH fins al 31/03/2016.
  • Permisos: es crearà un grup de treball per tal d'unificar criteris a la concessió de permisos dels treballadors i treballadores de l’ICS. Per part de CCOO hem reiterat que volem els mateixos que la resta de funcionaris de la Generalitat i que una vegada per totes s’ha d’acabar amb la discriminació del torn de nit a l’hora de denegar permisos per la no-coincidència horària. En breu es començarà a treballar.
  • Convocatòries de selecció: novament, hem manifestat la disconformitat amb aquesta oferta pública d’ocupació per insuficient, però l’ICS no la pensa retirar ni acumular a la de l’any que ve. Respecte a les dades de professionals que han fet la inscripció tenim:
21.372 persones presentades: de les quals 15.372 són de Barcelona; 2.398, de Tarragona; 1.778, de Lleida, i 1.824, de Girona.
Considerem que si bé el nombre és semblant a les presentades anteriorment en altres processos, la diferència està en la ridiculesa de l’oferta.

Està previst que la llista amb admesos i exclosos es publiqui la 2a quinzena de gener del 2016, i la llista definitiva, el febrer del 2016. Els procés selectiu estarà finalitzat abans de finalitzar el proper any.

CCOO hem fet petició expressa del concurs de mobilitat voluntària i restringida dels centres penitenciaris, que encara està pendent. Ens diuen que es convocarà a mitjan any que ve.

CCOO també hem demanat que les properes jubilacions siguin les vacants a ocupar pel personal que adquireixi plaça estatutària fixa, de tal manera que afecti al menys possible els interins actuals. L’ICS diu que així ho farà.

• Sobre el dret a la compensació a les 40 hores de formació: CCOO hem demanat que hi ha diferències de tracte en les diferents gerències territorials. L’ICS farà un recull de com s’està aplicant als diferents àmbits, però el que queda clar és que aquella formació que es realitzi fora de l’horari de treball i sigui estratègica o vinculada al lloc de treball, s’ha de compensar.
  • Afectació excepcional de les convocatòries de selecció al Pacte de Borsa: en aquest punt, CCOO igual que en les 2 meses sectorials anteriors plantegem que atès el caràcter excepcional d’aquesta convocatòria es tracti de manera excepcional pel que fa al Pacte de Borsa. I el que demanem és que els únics que poden denunciar l’actual Pacte de Borsa, les organitzacions sindicals de SATSE i UGT, que ho facin abans del proper 31/12/2015 per evitar-ne una nova pròrroga. D’aquesta manera podríem entrar a negociar-ne un de nou. De moment no hi ha cap actuació en aquest sentit i el que l’ICS farà és bolcar en borsa de treball la nota més elevada entre el procés selectiu actual i l’anterior. En resum quedarà de la següent manera:
- "la nota de suficiència obtinguda d'acord amb els termes i terminis expressats en el Pacte formarà part de la puntuació només si la persona:
  • O bé no en disposava amb anterioritat.
  • O bé ja en disposava, però l’ obtinguda en la convocatòria 2015 és superior a la que formava part de la seva puntuació de borsa de treball. En cas contrari es mantindrà l'anterior nota.
Les persones que NO es presentin a la convocatòria 2015 o que, tot i presentar-se, no superin el procés i, per tant, no obtinguin nota de suficiència, o bé mantindran l'anterior nota que ja disposaven en la puntuació de borsa, o en el cas que no en tinguessin, se'ls aplicarà la transitorietat prevista en el mateix apartat 8. "

• Al torn obert de paraula: hem plantejat la problemàtica dels 80 professionals de Bellvitge que per un error de Recursos Humans de l’àmbit es quedaran sense cobrar, per un tancament de nòmines en dies abans del que és habitual. Ens diuen que no poden obrir nòmines i la proposta de CCOO ha estat que ho resolguin facilitant bestretes a les persones que ho sol·licitin a compte de les dues nòmines que, previsiblement, es cobraran a finals de gener. L’ICS ens contesta que ho estudiarà cas per cas.
També hem plantejat el desenvolupament del Pla d’igualtat de l’ICS i ens contesten que en breu es farà la convocatòria de la comissió de seguiment d'aquest.

Vegeu la nota en pdf

14/12/2015

Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya | Avís legal | RSS |

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios