Jornada formativa ‘Risc en l’embaràs i la lactància’

El passat 2 de desembre va tenir lloc a Barcelona una profitosa jornada formativa, organitzada per la responsable de Salut Laboral de la Federació de Sanitat de Catalunya, Marina Saavedra, sobre un tema important com és la protecció de la salut laboral de les treballadores gestants i lactants. Les seves conclusions s’han plasmat en un document de treball que pot ser de gran utilitat per a delegats i delegades

La sessió va ser inaugurada per la secretària de la Dona de la FSS-CCOO, Sílvia Espinosa, i es va desenvolupar des d’un punt de vista molt pràctic i participatiu. El gran èxit de la convocatòria ha propiciat que s’anunciï la repetició de la jornada en breu, i és lògic que el tema interessi tant en una federació tan fortament feminitzada com la nostra, on aquests temes són el pa de cada dia de la feina sindical de qualsevol delegat o delegada. Encara que l’embaràs és una etapa de vitalitat i de salut, els canvis fisiològics que es produeixen en la dona la fan més vulnerable a certs riscos. A més, també cal tenir en compte la protecció de la salut del fetus, o de la criatura lactant. La intervenció dels delegats i delegades és tan fonamental com difícil, ja que a més de tenir davant l’empresa, es té també la mútua. Es requereix, per tant, un bon coneixement de la llei, de com s’articula el tema i de quins són els drets i recursos davant d’un incompliment. Protegir la salut de les persones treballadores és un objectiu fonamental per a la nostra organització, però protegir les treballadores embarassades té un plus estratègic per dues grans raons. Una és la protecció del nou ésser que es gesta; l’altra, la funció social que inqüestionablement exerceixen les dones quan porten fills i filles al món. La FSS-CCOO vol felicitar per la bona feina totes les persones que van organitzar la jornada, així com totes les que van participar en un matí de bona feina sindical.