CCOO diu SÍ a la prescripció infermera, però NO amb aquest decret

Foto

CCOO recorda la seva posició a favor de la prescripció infermera, d'una banda, perquè suposa una millora substancial en la prestació sanitària i en la rapidesa en l'accés al sistema sanitari i, de l'altra, com una forma de posar fi la inseguretat jurídica d'aquests professionals sanitaris, alhora que possibilita un ús més eficient dels recursos humans.

Davant la recent aprovació pel Consell de Ministres del reial decret, CCOO denuncia que el decret no reconeix la capacitat dels infermers i infermeres per prescriure sense necessitat d'una formació addicional i que aquesta només va servirà per a l'enriquiment de les organitzacions que obtinguin l'acreditació per impartir-la.
CCOO recorda que tant la diplomatura com el grau d'infermeria tenen prou contingut curricular sobre farmacologia clínica com per poder prescriure, com es fa ja en alguna comunitat autònoma.

A més CCOO assenyala que aquest reial decret no regula la prescripció infermera, ja que incorporà com que, a última hora, un nou paràgraf que diu "caldrà que el corresponent professional prescriptor hagi determinat prèviament el diagnòstic i la prescripció", aquesta es redueix exclusivament a la capacitat d'indicació de medicaments que qualsevol persona, sense cap titulació, pot demanar en una farmàcia.

CCOO critica que aquesta conjuntura es produeixi en una negociació fora del seu àmbit legal i amb la falta dels interlocutors legitimats, el que ha abocat al fet que després de tants anys de reivindicació perquè les infermeres i infermers vegin reconegudes les seves competències professionals, s'hagi tirat per la borda a favor dels interessos de l'organització col·legial, la pretensió de lucrar ha permès un text que nega
per se la competència d'aquests professionals sanitaris per prescriure, donant per bona la necessitat de formació addicional.

CCOO indica que resulta realment xocant que SATSE, que es declara "únic defensor" de la professió infermera, mostri tan poca sensibilitat cap a la realitat de les competències dels professionals que diu que representa i es presti a subscriure acords que no beneficien
en res ni a la professió ni a la sanitat, sinó únicament per arrogar-se una majoria que no té a les meses de negociació ni públiques ni privades.

Finalment, CCOO reprova l'actitud trilera del Ministeri de Sanitat, que per motius exclusivament d'interès partidista i electoralista, pacta de forma irresponsable amb organitzacions que no representen el conjunt dels infermers i infermeres i reobre conflictes interprofessionals ja superats.

26/11/2015

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios