CCOO diu SÍ a la prescripció infermera, però NO amb aquest decret

Foto

CCOO recorda la seva posició a favor de la prescripció infermera, d'una banda, perquè suposa una millora substancial en la prestació sanitària i en la rapidesa en l'accés al sistema sanitari i, de l'altra, com una forma de posar fi a la inseguretat jurídica d'aquests professionals sanitaris, alhora que possibilita un ús més eficient dels recursos humans. Davant la recent aprovació pel Consell de Ministres del reial decret, CCOO denuncia que no reconeix la capacitat dels infermers i infermeres per prescriure sense necessitat d'una formació addicional i que aquesta només servirà per a l'enriquiment de les organitzacions que obtinguin l'acreditació per impartir-la. CCOO recorda que tant la Diplomatura com el Grau d'Infermeria tenen prou contingut curricular sobre farmacologia clínica com per poder prescriure, com ja es fa en alguna comunitat autònoma. A més, CCOO assenyala que aquest reial decret no regula la prescripció infermera, ja que en incorporar a última hora un nou paràgraf que dicta "caldrà que el corresponent professional prescriptor hagi determinat prèviament el diagnòstic i la prescripció", aquesta es redueix exclusivament a la capacitat d'indicació de medicaments que qualsevol persona, sense cap titulació, pot demanar en una farmàcia. CCOO critica que aquesta conjuntura es produeixi en una negociació fora del seu àmbit legal i amb la falta dels interlocutors legitimats, la qual cosa ha abocat al fet que després de tants anys de reivindicació perquè els infermers i infermeres vegin reconegudes les seves competències professionals s'hagi tirat per la borda a favor dels interessos de l'organització col·legial. La pretensió de lucrar ha permès un text que nega per se la competència d'aquests professionals sanitaris per prescriure, donant per bona la necessitat de formació addicional. CCOO indica que resulta realment xocant que SATSE, que es declara com a "únic defensor" de la professió infermera, mostri tan poca sensibilitat cap a la realitat de les competències d'aquests professionals, als quals diu que representa, i prestar-se a subscriure acords que en res beneficien ni la professió ni la sanitat pública, sinó únicament per arrogar-se una majoria que no té en les taules de negociació ni públiques ni privades. Finalment, CCOO reprova l'actitud "trilera" del Ministeri de Sanitat, que, per motius exclusivament d'interès partidista i electoralista, pacta de forma irresponsable amb organitzacions que no representen el conjunt dels infermers i infermeres reobrint conflictes interprofessionals ja superats.

28/10/2015

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios