Davant el cas d'Ebola confirmat i els pendents de confirmació a Espanya

CCOO demana garantir la seguretat del personal sanitari i la ciutadania i exigeix el cessament de les persones responsables de la gestió de la crisi

La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) exigeix que es garanteixi tant la seguretat del personal sanitari mitjançant la utilització dels equips de protecció adequats i el compliment dels protocols establerts, com la de la població que acudeix als centres sanitaris amb l'adopció de les mesures preventives adequades. Així mateix, exigeix el cessament de les persones responsables de les fallades en el compliment dels protocols, de la manca d'equips de protecció adequats, de la manca d'informació i formació adequada als treballadors, i una opacitat a l'hora d'informar la ciutadania en general.

"Alguna cosa ha fallat i des de CCOO ja vam alertar aquest estiu del risc per als treballadors perquè el centre hospitalari no complia els requisits mínims"

Davant la gravetat d'aquests fets, aquest sindicat demana la dimissió de la ministra de Sanitat, Ana Mato, el conseller de Sanitat de Madrid, Javier Rodríguez, i el gerent de l'Hospital La Paz-Carles III de Madrid, Rafael Pérez-Santamarina.
De la mateixa manera, exigeix que les autoritats sanitàries informin i aclareixin de manera transparent, detallada i puntualment, tant de les mesures de prevenció com de tot el que té a veure amb el cas de la professional infectada. "Alguna cosa ha fallat, i des de CCOO ja vam alertar aquest estiu del risc per als treballadors si no es posava en marxa un pla específic que dotés els professionals del material i coneixements necessaris per afrontar situacions d'emergència sanitària com l'actual. Alhora, reclamàvem actuacions que asseguressin el manteniment de l'Hospital Carles III com a centre de referència per a malalties infeccioses, impedint la seva desmantellament com tenia previst la Comunitat de Madrid amb la política de retallades que està aplicant a la sanitat pública ". CCOO mostra el seu suport a la companya infectada i a tota la seva família, a la vegada que vol traslladar als treballadors i treballadores sanitàries seu compromís total a l'hora d'exigir les mesures de seguretat i prevenció adequades per al desenvolupament del seu treball en les màximes condicions de seguretat. "No desistirem en el nostre afany d'exigir els protocols i mesures màximes de seguretat per als nostres professionals, d'esbrinar què ha fallat perquè es produeixi aquest contagi i, per descomptat, de depurar totes les responsabilitats". Així mateix, exigeix el cessament de les persones que minusvaloraron el risc de portar persona malaltes d'Ebola al nostre país, en lloc de realitzar un ajut localitzada en les zones en què hi havia la malaltia. Exigim una doble investigació des del vista de punt epidemiològic i des del punt de vista de les responsabilitats dels gestors d'aquesta situació ", conclou Antonio Cabrera.

14/10/2014

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios