Vaga no és delicte

www.huelganoesdelito.org

De tots és coneguda la campanya mediàtica que, des de fa anys, es ve impulsant des dels sectors conservadors del nostre país darrere de menyscabar la confiança de les treballadores i treballadors pel que fa als seus representants sindicals.

Per a això, s’ha vingut utilitzant els mitjans de comunicació tradicionals que els són afins, en un descarat intent de soscavar la confiança d’aquests en els únics que, avui dia, defensen els drets que, a cop de Reial decret, s’estan retallant pel Govern de forma sistemàtica.

Després de l’atac a la negociació col·lectiva i l’intent de fer fallida el marc global de relacions laborals en els sectors productius, la fiscalia ha emprès una labor de persecució i sanció contra l’exercici de l’activitat d’aquest sindicat com no s’havia vist mai en democràcia.

En un estudi elaborat per la Confederació Sindical de CCOO s’han detectat, en l’actualitat 49 procediments oberts i 147 imputacions a representants i dirigents de CCOO, en el que és un atac directe a un dels pilars de la nostra democràcia i dret bàsic contemplat en la Constitució, com és el dret a la vaga, amb peticions de penes que en la majoria dels casos excedeixen les penes mínimes contemplades en la llei.

Per CCOO  resulta inacceptable la persecució que s’està duent a terme al sindicalisme de classe a través de la imputació penal de dirigents i delegats i delegades de CCOO, en un clar intent de coartar, a través de l’amenaça personal que suposen les penes de presó, l’exercici del legítim dret a la vaga que tenen les treballadores i treballadors del nostre país.

Aquesta organització sindical, igual que la resta de Comissions Obreres,no cedirà a l’amenaça, doncs creiem legítima l’actuació de les nostres i els nostres companys en la seva lluita sindical.

Com a Sindicat durem a terme la nostra tasca sense por, amb la fermesa que ens confereix ser els seus legítims representants, tenint per bandera el diàleg, sense abandonar la resta d’instruments que la legislació ens confereix i mantenint la nostra consciència de classe.

Comissions Obreres ha estat, és i seguirà sent un instrument de resistència i de lluita per aconseguir una societat més democràtica, més igualitària i més justa. Som un dic de contenció imprescindible perquè els desaprensius que mouen els fils de la nostra desesperança no acabin, com somien, amb la il·lusió d’una vida millor.

– El Manifiesto en defensa del Derecho de Huelga y de la Libertad Sindical
– El Manifest de #HuelgaNoEsDelito