CCOO signa a la Mesa d'Empleats Públics de la Generalitat de Catalunya el Protocol d'assetjament sexual, per raó de sexe i de l'orientació i/o la identitat sexual.

Foto
Aquest nou protocol de prevenció substitueix el signat a 2009, que recollia, a més de les qüestions de sexe i gènere, l'assetjament psicològic i altres discriminacions. Durant aquest anys de vigència, el pobre resultat de l'aplicació d'aquest Protocol ha posat en evidència la seva inoperància, raó per la qual fins i tot l'Administració va estar d'acord en elaborar un de nou.

El principal motiu pel qual entenem que no ha funcionat és que la investigació dels casos es desenvolupava als mateixos departaments, la qual cosa ha demostrat no ser afavoridora de la imparcialitat i la objectivitat necessàries. La insuficient formació i especialització de les persones encarregades de la investigació pensem que també ha estat un factor important.

Les millores que presenta el nou Protocol són moltes, la principal, que la gestió i la investigació dels casos surt del mateix departament per elevar-se i centralitzar-se a la Direcció General de Funció Pública. El Departament on es doni el cas rebrà un informe de la investigació efectuada, elaborat en el termini de 15 dies des de la denúncia, que determinarà si els indicis d'assetjament han estat constatats o no. La centralització permetrà l'especialització del personal que portarà el tema. També valorem molt positivament el tractament específic de les qüestions de gènere, l'amplitud de les accions per a la prevenció i, molt especialment, el document que l'acompanya “Instruments tècnics per a la investigació”, pioner en un tema encara molt poc estudiat.

Barcelona, 2 de juny de 2014

Veure la nota

02/06/2014

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios