Dia Internacional de la Infermeria 2014: CCOO subratlla el seu compromís per superar un panorama laboral i professional ple d’incerteses

Com cada any des de 1965, el 12 de maig se celebra el Dia Internacional de la Infermeria, com a reconeixement de totes les contribucions de les infermeres per la societat. La Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO (FSS-CCOO) subratlla que, en aquest dia i en la resta dels dies de l’any, seguirà reivindicant i treballant pels interessos laborals i professionals d’aquest col · lectiu: per una ocupació de qualitat, proclamat en el recent Primer de Maig; des del sindicalismes de classe, on la lluita conjunta de tots els professionals de la Sanitat permetrà que seguim garantint el millor sistema sanitari dels països del nostre entorn, basat en la predominança de la provisió pública, i on els professionals són el principal valor d’ nostre model sanitari

En l’actualitat, els debats i fronts oberts en la Sanitat són molts, sobretot els referits a la Sanitat Pública: sostenibilitat, eficiència, models de gestió, el ¿¿paper de l’Atenció Primària, cartera bàsica de serveis, universalitat de les prestacions, etc . Però també s’estan obrint altres, com és el futur de l’atenció a la dependència, atenció a pacients crònics i pluripatològics, i la definició de l’espai sociosanitari. La FSS-CCOO considera que en tots aquests debats ningú pot qüestionar el paper fonamental de la Infermeria, que representa la peça clau que determinarà cap a quin model de sanitat podem avançar. Malgrat la clara consolidació de la professió infermera, la FSS-CCOO considera que no és el moment de mirar al passat, sinó al futur, cap a on es vol anar. Per aclarir aquest procés, és fonamental que es desenvolupin aspectes que es troben estancats sine die: especialitats d’Infermeria, prescripció infermera, el paper en els models de gestió, sobretot en la gestió clínica, entre d’altres qüestions. Un altre aspecte que encara està pendent de desenvolupament és la definició del model de classificació professional, on caldrà tenir en compte el grau d’Infermeria i aclarir el qüestionament que es realitza des d’Europa al nostre pla formatiu. Aquesta Federació considera que el que realment hauria de importar no és altra cosa que el desenvolupament ple de la professió infermera, de les seves capacitats i possibilitats, en un marc de treball conjunt, cooperatiu i de la mà de la resta de professionals, per a preservar i avançar en un Sistema sanitari eficaç, eficient i, sobretot, universal; a més de fugir d’alguns interessos partidistes de lluites de poder i protagonisme sense sentit que només busquen la confrontació d’infermers i infermeres entre si i amb altres col · lectius de la sanitat.