Manifestació a Lleida per defensar la terra, l’ocupació i els serveis públics

El 30 de març, 600 persones convocades per CCOO de les Terres de Lleida la UGT i Unió de Pagesos van manifestar-se a Lleida amb el lema: “En defensa de la terra, l’ocupació i els serveis públics”. La manifestació, a la qual s’havien adherit nombroses entitats socials i partits polítics, sortí de la plaça dels Pagesos i acabà al davant de la Subdelegació del Govern central.

Els motius més importants per manifestar-se eren la situació de la indústria a les nostres comarques, amb el tancament d’importants empreses i d’altres que es troben en una situació molt precària; la sanitat, l’educació i la dependència amb problemes greus no només derivats de les retallades, sinó també dels intents de privatització; i l’efecte de les polítiques energètiques sobre els interessos de la pagesia del nostre país.

En el seu parlament final Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, va fer un repàs de tots els problemes que han provocat la manifestació d’aquest dia, a Lleida, i de la de l’abril a Barcelona. En primer lloc, l’afavoriment dels interessos de les companyies elèctriques que, en aquest cas, va en detriment de la pagesia. Després, la sanitat, que es vol privatitzar i que comencen a fer-ho experimentalment a Lleida, i l’ensenyament on cada dia, a cop de decret, empitjoren les condicions laborals dels docents. En tercer lloc, la situació precària de la indústria a les nostres comarques, agreujada pels incompliments del Govern de la Generalitat, posà com a exemple Tradema de Solsona. I, per acabar, parlà de l’ocupació, va dir que el país necessita ocupació de qualitat perquè sense qualitat en l’ocupació no ens en sortirem, de la crisi.

Camil Ros de la UGT va dir, aprofitant la climatologia del dia, que plovia sobre mullat perquè les reformes que es fan dia a dia aprofundeixen en les retallades ja fetes per altres reformes anteriors. Joan Caball d’Unió de Pagesos va remarcar que s’havia de tornar al consum de proximitat si volíem que la pagesia del nostre país se’n sortís, d’aquesta greu crisi, agreujada per la retallada energètica, perquè si no és fer el joc a les grans superfícies que no són res més que els representants dels grans interessos econòmics.

Aquesta manifestació s’emmarca en les mobilitzacions europees en defensa dels drets socials que tindran lloc a Barcelona i Girona, el 6 d’abril; i que a Tarragona es va fer el 22 de març.