Defensem els drets socials i els serveis públics

Intervenció de M.Carme Navarro, secretària general de la Federació de Sanitat de CCOO, a l'Assemblea de delegats i delegades del 18 de febrer de 2014

CCOO com a sindicat sociopolític defensa, ara com sempre, tant els drets laborals com els drets socials de les persones.
Portem ja 6 anys de la pitjor crisi que ha patit aquest país en els últims 50 anys. El que esta passant no és una catàstrofe natural, és fruit de les decisions que prenen els governants, és un procés planificat i la crisi és l’excusa per imposar un canvi de model social on els serveis públics més bàsics: sanitat, educació, justícia o prestacions socials, no estan garantits; on la protecció del conjunt de la població i els serveis essencials no son un dret i les persones accediran a serveis de qualitat només si la seva renta els hi ho permet. L’objectiu és degradar els serveis per fer-los menys atractius a les rentes més altes i privatitzar tot el que es pugui considerar nínxol de negoci. Els serveis essencials tindran una cobertura mínima a partir de la qual s’haurà de pagar. I per qui no pugui pagar el concepte “caritat” substituirà el concepte “dret de ciutadania”. La limitació en l’accés a determinats serveis provoca discriminació i incrementa les desigualtats.

VEURE LA INTERVENCIÓ

14/03/2014

CCOO de España   CCOO de Catalunya   Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios