El sindicat demana a la Generalitat que ho retiri

CCOO considera que el projecte d’Ordre dels criteris funcionals dels serveis de centres residencials per a gent gran com un retrocés en la qualitat d’atenció

El projecte d’Ordre de la Generalitat de Catalunya sobre la modificació dels criteris funcionals dels serveis residencials per a gent gran és el resultat d’un conveni amb la patronal del sector sense la participació dels sindicats del sector i els col·legis professionals. El projecte d’Ordre afecta directament a la qualitat d’atenció a la gent gran, concretament amb les persones dels nivells II i III de dependència. El projecte redueix els ràtios o hores d’atenció fisioterapèutiques, psicològiques i de suport social a la gent gran, que deixa el número de hores d’atenció a l’any per persona en quelcom simbòlic o, en la pràctica, inexistent. Considerem que aquesta reducció baixarà la qualitat i pot provocar un empitjorament de la salut física i psíquica de les persones amb nivell II i III de dependència; pot provocar en les persones afectades augment de rigidesa, immobilitat, depressions, ansietat i altres síndromes.

Continuar llegint