La Generalitat ha de prioritzar el suport a la Dependència

Els impagaments de la Generalitat a les residències, causant el retard o la suspensió indefinida de la concessió de Prestacions Econòmiques Vinculades a Servei (PEVS que va iniciar-se l’1 d’agost de 2013), el retard a pagar l’import de les places col·laboradores d’usuaris ingressats a partir de gener de 2013 i les revisions de grau estan afectant de forma dramàtica a diferents sectors de la societat.

És una situació extremadament greu. Es tanca de forma indefinida l’única via oberta per poder ingressar en una residència amb cofinançament públic, quan per a ingressar a centres públics i concertats és gairebé impossible perquè hi ha una llista d’espera que supera els dos anys. Aquesta situació afecta a la majoria de les famílies que no poden pagar el cost elevat d’una residència (al voltant de 1.800 euros al mes); també afecta a les petites i mitjanes residències que no poden assumir una quantitat tan elevada de deutes, i això és reconverteix en no poder pagar salaris o en retallada de salaris. Si la situació no es resol de manera immediata pot agreujar-se encara més i algunes residències veure’s condemnades al tancament, deixant moltes persones amb dependència sense atenció i molts treballadors i treballadores sense feina.

Segons els directors de les residències, a causa de les retallades socials i les sofertes en l’aplicació de la Llei de Dependència es van tancar 1.192 llits durant el mes de desembre passat.
Les solucions que proposa la Generalitat no milloren la situació, l’ICO només afecta al pagament de juny del 2012; això no soluciona el problema, els deutes de la Generalitat amb el sector s’aproximen a 90 milions d’euros.

Continua llegint