Mesa sectorial: sessió de 30 de gener de 2014

Jornada 2014
Com que no tots els sindicats manifestem el nostre desacord amb l’increment de la jornada anual que va imposar l’ICS de manera unilateral, no hi ha acord. El director gerent de l’ICS farà una instrucció que, en aplicació del quart dia d’assumptes particulars, establirà una jornada anual de 1.657 hores per als torns de dia i de 1.490 per als torns de nit.
Quart dia d’assumptes particulars del 2013
En relació amb el dia addicional d’assumptes particulars del 2013, CCOO, MC, UGT i SATSE hem arribat amb la Direcció de l’ICS al següent acord:
  • El 4t dia del 2013 es podrà gaudir fins al 30 d’abril del 2014. Aquest dia és a compte de la jornada del 2013 i, per tant, redueix la jornada efectiva del 2014.
  • Dels 4 dies del 2014, 1 dia s’haurà d’agafar entre l’1de gener del 2015 i el 31 de gener del 2015. Si les necessitats del servei ho permeten, també es podrà agafar abans del 31 de desembre del 2014.
  • A partir del 2015, el còmput dels 4 dies d’assumptes personals es farà, de l’1 de febrer al 31 de gener de l’any següent. Fins ara es feia de 16 de gener a 15 de gener de l’any següent.
  • El professional, dintre del període de còmput, podrà gaudir dels 4 dies sense cap limitació temporal. No serà obligatori fer un dia durant el mes de gener de l’any següent; serà, com fins ara, una opció del professional.
CCOO continuem treballant per recuperar els drets i les millores laborals que durant els anys de crisi ens han tret. Aquest acord és un pas, certament petit, en aquest sentit i així ho vam valorar tots els sindicats de la Mesa sectorial, excepte CATAC.
CATAC va demanar 24 hores per decidir si s’afegia a l’acord. Poques hores després, demostrant un cop més que el seu únic interès és fer soroll a base de confondre el personal amb mentides i mitges veritats, han tret una nota dient que l’ICS ens dóna el 4t dia “en diferit” perquè “sempre haurem de deixar un dia per gaudir-lo dins del període 1 de gener – 31 de gener de l’any següent”. FALS. També diuen que la resta de sindicats estem “summament avergonyits”. FALS, també.
Al debat a la Mesa va quedar clar que el personal pot gaudir dels 4 dies quan vulgui, sempre d’acord amb les necessitats del servei. CCOO lamentem que en la lluita contra l’Administració per recuperar drets haguem de trobar-nos entrebancs de qui hauria de col·laborar amb nosaltres i amb la resta de sindicats de la Mesa. CCOO entenem els dubtes i la confusió que les informacions contradictòries puguin causar als treballadors. Perquè vosaltres mateixos contrasteu les informacions posem tota la documentació a la vostra disposició al nostre web.

Barcelona, 31 de gener de 2014