Mobilitat voluntària

Sessió del 27 de setembre del 2013

La direcció de l’ICS manté la seva proposta de fer la convocatòria de trasllat per SAP. La seva intenció es convocar el 100% de les comissions de servei, el 100% dels reingressos provisionals i el 50% de les vacants. Respecte a l’última proposta que ens van fer, la direcció de l’ICS ha plantejat els canvis següents:
  • Identificació de les vacants inicials que surten a concurs per SAP i comarca.
  • Un cop assignada la SAP als aspirants, els criteris d’elecció de centre de treball seran: continuïtat assistencial, proximitat al lloc demanat (que quedarà registrat a l’aplicació) i puntuació.
  • El cessament dels interins per incorporació de personal fix es farà d’acord amb els criteris següents: puntuació a la borsa de treball, haver participat o no en processos de selecció, informes negatius i tenir un absentisme superior a la mitjana de l’ICS.
  • Si hi ha acord, els signants tindrien accés a informació sobre tot el procés, des de l’inici fins a la resolució, incloent informació sobre el compliment de les expectatives dels aspirants.
CCOO hem manifestat que malgrat aquests canvis la proposta de l’ICS continua deixant en una situació de molta inseguretat les persones que demanen trasllat. CCOO hem dit que la convocatòria hauria de complir les condicions següents:
  • Que la convocatòria de trasllat es faci per centres.
  • Que es convoqui el 100% de les places vacants.
  • Que s’ha de garantir que es cobreixen totes les vacants que deixa el personal que es trasllada, perquè la convocatòria no serveixi per reduir personal.
Si finalment la direcció de l’ICS decideix fer una convocatòria de trasllat per SAP, CCOO hem dit que:
  • S’hauria d’establir un límit màxim de distància entre el centre demanat i l’efectivament assignat.
  • Les persones que no aconsegueixin la destinació desitjada haurien de tenir prioritat quan es produís la primera vacant.
CCOO hem manifestat el nostre absolut refús a la intenció de tenir en compte l’absentisme com a criteri per determinar l’interí que ha de cessar.

La propera reunió serà el 16 d’octubre.

Barcelona, 27 d’octubre de 2013