La GRI presenta la guia perquè els mitjans elaborin les seves memòries de sostenibilitat

Document donat a conèixer a la seu de la UNESCO amb motiu del Dia Internacional de la Llibertad d’Expressió

La Global Reporting Initiative ha presentat, després de dos anys de treball, el suplement específic perquè els mitjans de comunicació puguin elaborar les seves memòries de sostenibilitat.

Informació de Diari Responsable. Aquest document, donat a conèixer a la seu de la UNESCO amb motiu del Dia Internacional de la Llibertat d’Expressió, és una eina que permet que els mitjans de comunicació siguin més transparents en les seves activitats, i assegura un coneixement sobre l’efecte que tenen en les audiències.

A aquesta influència es refereix quan fa esment de l’empremta mental, o “brainprint”, cosa que s’ha de tenir en compte tant pels mitjans de comunicació, televisions, indústria cinematogràfica i creadors de videojocs.

En aquest sentit, en el document s’afirma que els mitjans de comunicació tenen una “poderosa posició” en la societat, de manera que “és essencial que siguin responsables, transparents”, informa Servimedia.

Així, les empreses del sector poden comptar a partir d’ara amb una sèrie de directrius que aborden aspectes com la llibertat d’expressió, la informació i l’educació, el pluralisme i la diversitat, l’expressió cultural i la inclusió social, el “engarzamiento”, i “l’empremta mental “que provoquen.

Amb aquests informes es podrà veure la independència dels mitjans de comunicació respecte als poders públics i econòmics, l’objectivitat en la informació, la representativitat de tots els sectors de la societat en les empreses informatives i les condicions laborals dels periodistes tant de les mateixes empreses com de les entitats subcontractades.

L’elaboració del suplement ha estat fruit del treball d’un grup d’organitzacions socials i empreses periodístiques coordinades per la Fundació Avina, la Fundació Nou Periodisme Iberoamericà i la Univeridad Javierana. Per part dels mitjans de comunicació, hi han participat The Guardian, Antena 3 TV i el Grup Berstelman, entre d’altres.