format impressió |  contrast

com accedir-hi?

La puntuació de la responsabilitat social d'aquestes empreses: 1,04 sobre 4

La RSE en les memòries anuals de les empreses de l'IBEX35

El valor de la responsabilitat social de les empreses és allò que pensa la societat sobre aquestes. L’organització més representativa de la societat civil en l’àmbit de la RS és l’Observatorio de la RSC al qual pertany CCOO i 18 organitzacions més de diferents àmbits socials, amb el suport de 8 universitats.

Des de fa 8 anys, l’Observatorio analitza les memòries de RSE de les empreses de l’IBEX35 d’una manera exhaustiva i rigorosa (utilitzen més de 800 indicadors). El passat mes de febrer van presentar l’informe corresponent a l’any 2010. Aquest informe de l’exercici 2010 posa de manifest l’escassa transparència pel que fa a la informació sobre els impostos i subvencions en tots els territoris en els quals opera l’empresa i detecta que la presència de la multinacional espanyola en paradisos fiscals ha augmentat respecte a l’any 2009. També s’aprecia un estancament quant a la informació mediambiental i social.

Aquestes són algunes de les conclusions recollides en la vuitena edició de l’estudi “La Responsabilitat social corporativa en les memòries anuals de les empreses de l’IBEX35”, fet per l’Observatorio de Responsabilidad Social Corporativa.

El 86% de les empreses posen empreses participades en territoris considerats com a paradisos fiscals, cosa que suposa un increment del 4% respecte a l’exercici anterior.

En allò que afecta la informació mediambiental, les empreses de l’IBEX35 ofereixen dades incompletes sobre els impactes que els seus negocis provoquen en el medi ambient, obviant qüestions importants com la localització, les línies de negoci o als tipus d’impacte.

El contingut social que ofereixen les empreses de l’IBEX35 en les seves memòries de sostenibilitat resulta insuficient. Encara que hi ha hagut alguns avanços pel que fa a les polítiques i els procediments, els mecanismes de medició i control segueixen semblant confusos.

Podeu descarregar-vos:

- Informe complert de les memòries RS 2010 de les empreses de l'IBEX 35