format impressió |  contrast

Fax. 934.812.770
sseliva@ccoo.cat
com accedir-hi?

Aquest acord, que afecta les empreses que el Grup Nord té a Xile, es reconeixen els drets sindicals i laborals fonamentals reconeguts per l'OIT

CCOO i la CUT presenten en l'OIT l'acord subscrit amb l'empresa Grup Nord per desenvolupar polítiques socials a Xile

Una delegació de CCOO, presidida per Ignacio Fernández Toxo i Ángel Hernández, secretari general de Castella i Lleó, va assistir el mes de febrer a Ginebra, a la seu de l'OIT, a l'acte de presentació de l'acord subscrit per l'empresa Grupo Norte i
les centrals sindicals CCOO i CUT de Xile. En aquest acord, que afecta les empreses que el Grup Nord té a Xile, es reconeixen els drets sindicals i laborals fonamentals reconeguts per l'OIT i s'estableixen diferents programes de formació, millores socials i d'accions de responsabilitat social de les empreses.

A la reunió van assistir alts funcionaris de l'OIT, dels seus grups de treballadors i empresaris i del departament de participació i desenvolupament, presidits per Susanne Hoffmann, directora regional per a Europa i Àsia Central. Tots ells es van mostrar summament interessats per la iniciativa que van considerar particularment rellevant de cara al principal objectiu de l'OIT: la promoció de l'ocupació i el treball decent al món. Van afirmar que seria molt útil donar a conèixer la iniciativa, a través dels canals de l'OIT, perquè s'ha aconseguit a través del diàleg social bipartit, recolzat en aquest cas per un govern regional, ia través d'un acord internacional entre empresaris i sindicats . En l'acte, a més de Toxo i Hernández, per CCOO, van intervenir José Manuel Díaz, secretari d'internacional de la CUT de Xile, José Rolando, president del Grup Nord, Tomás Villanueva, conseller d'Economia i ocupació de Castella i Lleó, Anna Biondi del Grup de treballadors (ACTRAV), i els ambaixadors d'Espanya i Xile davant les organitzacions de Nacions Unides amb seu a Ginebra, Agustí Santos i Pedro Oyarce.
L'acte va ser clausurat per Joaquín Nieto, director de l'Oficina de l'OIT per a Espanya.

L'acord ha estat promogut per la Unió Regional de CCOO de Catalunya amb la col · laboració de la Fundació Pau i Solidaritat i la Junta de Govern de la Comunitat Autònoma. Grup Nord és un grup empresarial d'empreses de serveis amb seu a Valladolid. Té una plantilla de 10.000 treballadors a Espanya i 2.000 a Xile.

27/02/2012

Identificació