Es constitueix la Plataforma en defensa de l’Estat de Benestar i els Serveis Públics

Quaranta organitzacions socials i sindicals, entre les que troba CCOO, s’han unit per defensar l’Estat de Benestar i els serveis públics i traslladar a la societat un model social basat en la Justícia i els drets laborals i socials. En la roda de premsa, que ha comptat amb la presència dels secretaris generals de CCOO i UGT, Ignacio Fernández Toxo i Cándido Méndez, s’ha presentat el manifest en defensa d’aquest model social.

En la seva intervenció, el secretari general de CCOO, ha afirmat que aquesta plataforma pretén convertir-se en defensa de l’estat benestar, dels serveis públics i, sobretot, la qualitat de la prestació d’aquests serveis, i ha assenyalat que està oberta a la integració de totes les entitats que comparteixin aquests objectius.

Per a això, el proper dia 5 de març se celebrarà una reunió per impulsar un programa de treball que iniciï un debat en la societat espanyola en relació al nostre model social que “tant ha costat construir i consolidar”.

Toxo ha assegurat que el nostre model social està greument afectat per les decisions preses per la Unió Europea, que compleix el Govern i que apliquen les diferents comunitats autònomes que tenen transferides aquestes polítiques. En aquest sentit, la Plataforma pretén donar una visió de conjunt en defensa del model social i defensa de la qualitat dels serveis públics.

Per la seva banda, Cándido Méndez ha demanat al govern una reforma fiscal “perquè si el dèficit ha crescut no és per la despesa pública sinó pels ingressos fiscals” i ha assegurat que “si s’atempta contra l’ocupació pública es deteriora la qualitat dels serveis “.

José Vicente Vallín, representant de la Confederació d’Associacions Veïnals, ha criticat que s’estigui fent creure a la ciutadania que “el públic no funciona” perquè darrere d’aquest missatge “hi ha els interessos econòmics” que pretenen privatitzar i apoderar d’aquests serveis bàsics. Per això, ha insistit que ha d’haver una campanya de sensibilització per informar que els serveis públics i l’estat del benestar són sostenibles.

La representant de la Federació estatal de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals, Boti García, ha expressat la necessitat de defensar els serveis públics ja que “són patrimoni de tota la ciutadania” i ha explicat que la Plataforma “no permetrà que se’ns retallin drets laborals ni polítiques socials “.

Finalment, el secretari general de CCOO ha advertit que “ara que es reconeix que el nostre país entra en recessió es fa més necessari revisar les polítiques amb les quals s’està enfrontant la crisi”. En aquest sentit, Toxo ha assenyalat que la Plataforma estarà “molt atenta” als pressupostos que aprovi el Govern.