Herman Mulder, nou president del Global Reporting Initiative (GRI)

L’exvicepresident de l’ABN-AMRO, Herman Mulder, va ser designat nou president del Global Reporting Initiative (GRI)

Herman
Mulder, nou president del GRI

L’exvicepresident de l’ABNAMRO, Herman Mulder, va ser designat nou president del Global Reporting Initiative (GRI) en substitució de Mervyn King, que el 6 d’octubre va assumir el lideratge de la Iniciativa Internacional per als Informes Integrats. Mulder té una àmplia experiència en matèria de sostenibilitat com a membre de la junta del Punt de Contacte Nacional d’Holanda (NCP) de les directrius de l’OCDE per a empreses multinacionals.

Mulder també ha treballat en el camp de les finances per al desenvolupament a l’Índia i el Brasil. “He après com d’interconnectat està el món. És important conèixer la nostra pròpia cadena de valor i reconèixer que els desequilibris poden ser un problema important“, va explicar en la seva assumpcióUna de les lliçons de la crisi financera és que necessitem una transparència molt més gran en matèria de riscos i oportunitats“, ha afegit Mulder.

“Aquest és un imperatiu a nivell mundial. Els governs, les borses de valors i els inversors han d’adoptar l’ús d’informes que expliquen l’enfocament de la política d’RSE, animant més organitzacions a informar sobre el seu acompliment. Tot i els recents avenços significatius en els informes de sostenibilitat utilitzant les directrius del GRI, moltes més companyies han d’adoptar pràctiques avançades de divulgació, davant els riscos, les oportunitats, les dependències i els impactes en la seva cadena de valor. D‘altra banda, els inversors han de reconèixer que aquesta divulgació és essencial per a ells: usar-lo o perdre’l“, va afegir.
Com a vicrepresidenta del GRI va quedar Anita Normark, una consultora en construcció sostenible amb antecedents en el món sindical. Va ser secretaria general de la Federació Internacional de Treballadors de la Fusta.