El CERSE elaborarà propostes d’actuació en matèria de RSE

El Consell Estatal de RSE crea tres grups de treball per avançar en Responsabilitat Social d’Empresa

El Consell Estatal de Responsabilitat Social Empresarial (CERSE) ha acordat la creació de tres grups de treball que han d’elaborar en sis mesos, propostes sobre les actuacions que, en matèria de Responsabilitat Social Empresarial (RSE), contempla la Llei d’Economia Sostenible.

la Llei d’Economia Sostenible comtempla que les societats anònimes de més de 1.000 treballadors/es, hauran de facilitar un informe anual al CERSE que permeti un seguiment sobre el grau d’implantació de la RSE en les grans empreses.
Les empreses podran sol·licitar el reconeixement com a empresa socialment responsable, d’acord amb les normes i condicions que fixi el CERSE.

La Llei d’Economia Sostenible entre d’altres disposcions, inclou una disposició final sobre la difusió d’informació sobre l’ús de criteris socials, mediambientals i de bon govern en la política d’inversió de fons de pensions.

Un altre aspecte que recull la Llei d’Economia Sostenible, està relacionat amb la millora dels recursos del CERSE per complir amb les seves funcions, per a això un dels grups de treball elaborarà propostes que ajuden a l’eficiència de mateix CERSE.

En aquesta reunió s’han exposat les conclusions dels grups de treball que han analitzant diferents temes relacionats amb la RSE com és el seu paper en la crisi econòmica i el canvi de model productiu; transparència; consum i inversió socialment responsable; relació amb l’educació; i la gestió de la diversitat, cohesió social i cooperació al desenvolupament