Informe anual de la CSI sobre els drets sindicals

Ha augmentat el nombre de sindicalistes assassinats

Aquest informe registra una vegada més una llarga llista de violacions que han sofert els sindicalistes que lluiten per defensar els interessos dels treballadors, aquest any en 140 països. També hi ha altres violacions que no han estat denunciades, a causa que els treballadors i treballadores es veuen privats dels mitjans necessaris per fer sentir les seves veus, o callen per por que la seva ocupació o fins i tot la seva seguretat física poguessin veure’s amenaçades. L’informe inclou documentació detallada sobre assetjament, intimidació, i, en el pitjor dels casos, assassinats de sindicalistes. El nombre de sindicalistes assassinats ha augmentat de fet en un 30% enfront de l’any anterior.
L’informe d’enguany torna a registrar una llista extensa de violacions patides per sindicalistes que lluiten per defensar els interessos dels treballadors, en aquesta ocasió a 140 països. Altres violacions segueixen sense ser registrades a causa que dones i homes treballadors es veuen privats dels mitjans necessaris per a fer escoltar les seues veus, o bé prefereixen no parlar de por de les conseqüències que això poguera implicar per a les seues ocupacions o fins i tot per a la seua seguretat física. Juntament amb la llista aclaparant d’assassinats, l’informe proporciona documentació detallada d’assetjaments, intimidacions i altres formes de persecució antisindical.
S’ha tingut a més notícia d’altres 10 intents d’assassinats i 35 amenaces de mort, una vegada més a Colòmbia i Guatemala principalment. D’altra banda, nombrosos sindicalistes romanen a la presó, i en l’any 2009 es van sumar a ells un centenar més. Molts altres van ser arrestats a Iran, Hondures, Pakistan, Corea del Sud, Turquia i Zimbabwe, concretament. La situació general pel que fa als drets sindicals va continuar deteriorant-se en nombrosos països, entre els quals Egipte, la Federació Russa, Corea del Sud i Turquia.
La CSI manté que la lluita pel respecte universal dels drets sindicals consagrats en els Convenis fonamentals de la OIT resulta més necessària que mai. El congrés fundador de la CSI el 2006 va encomanar a la Confederació que exposés i denunciés les violacions dels drets dels treballadors, allí on tinguin lloc. La publicació del present informe forma part important de la resposta a aquest mandat.

Accés directe a l’informe: