format impressió |  contrast

Fax. 934.812.770
sseliva@ccoo.cat
com accedir-hi?

La Comissió de Comerç Internacional del Parlament Europeu demana que la RSC sigui un element central de qualsevol futur acord d'inversió

(Seu del Parlament Europeo)

Es demana que la RSC sigui un element central de qualsevol futur acord d'inversió
Un informe de la Comissió de Comerç Internacional del Parlament Europeu sobre la futura política europea en matèria d'inversions estrangeres proposa que la RSC sigui un element central de qualsevol futur acord d'inversió.

Abans de les negociacions de la UE sobre els acords d'inversió amb importants actors mundials, incloent a Canadà, l'Índia i Singapur, el Parlament Europeu ha demanat avui a la Comissió i als vint-i-set estats membres que desenvolupin una política integrada i coherent d'inversió. L'objectiu és promoure una inversió de gran qualitat que contribueixi al progrés econòmic mundial.

Kader Arif, portaveu del S&D per a Comerç Internacional i autor d'un informe parlamentari sobre el tema, va dir: “Després de la votació d'avui, estem en un moment decisiu. Fins ara, els acords d'inversió se centraven tant en la protecció de l'inversor que de vegades les empreses podien funcionar en països en desenvolupament sense respectar elements socials o mediambientals.

“Aquest comportament ja no es tolerarà més. Per això, l'informe demana noves normes i que la responsabilitat social corporativa sigui un element central de qualsevol futur acord.

“El món ha canviat. La UE rebrà cada vegada més inversió estrangera i no podem pressionar per la protecció de l'inversor en detriment d’interès general.
“L'informe demana un equilibri real entre els interessos públics i privats. Es dirigeix a la protecció eficaç dels inversors europeus enfront d'expropiacions il·legítimes o a legislació encoberta que pretengui excloure'ls de certs mercats. També garanteix que les autoritats públiques sempre podran regular a favor de d’interès general.

“Demanem una reforma d'arrel del mecanisme de solució de conflictes, que fins al moment ha permès a empreses privades emprendre accions legals contra països i algunes vegades atacar la seva legislació social i mediambiental”.

L'informe demana una millor definició de les normes de protecció de l'inversor i una major transparència del sistema d'arbitratge, el dret a apel·lar decisions d'àrbitres internacionals i la possibilitat de consultar els sindicats i a organitzacions de la societat civil.

29/04/2011

Identificació