format impressió |  contrast

Fax. 934.812.770
sseliva@ccoo.cat
com accedir-hi?

Global Reporting Iniative (GRI) està treballant en un suplement de reporting sobre el sector públic, que ha de contenir els principals indicadors

Suplement de GRI sobre el reporting d'administracions públiques

La Responsabilitat Social Corporativa va començar sent un moviment encaminat a millorar l'acompliment social i mediambiental de les grans empreses, les corporacions, i es va estendre posteriorment a empreses mitjanes i petites i a organismes públics.

No obstant això, encara a dia d'avui, les grans empreses segueixen sent el centre d'atenció a l'hora de parlar sobre reporting, i passen bastant més desapercebudes sobre aquest tema les administracions públiques, encara que aquestes deuen interioritzar encara més si és possible la responsabilitat social en la seva filosofia de funcionament.

Per intentar posar remei a aquesta situació, o almenys pal·liar-la, Global Reporting Iniative (GRI) està treballant en un suplement de reporting sobre el sector públic que ha de contenir els principals indicadors sobre els quals seria recomanable que les administracions públiques informessin, document encara en la fase d'esborrany. Aquesta mateixa organització va realitzar el 2010 un petit estudi per veure fins a quin punt els indicadors del suplement eren previstos en el reporting de les administracions públiques, analitzant-se 10 informes elaborats per aquestes últimes. El resultat d'aquesta investigació es plasma en el document “GRI Reporting in Government Agencies”.

Els resultats que es van obtenir són similars als de les grans corporacions: la informació es troba fragmentada, és principalment narrativa i conté escasses xifres sobre acompliment. Dels 14 indicadors que conté l'esborrany, el reporting sobre 11 d'ells era deficient, mentre que ni tan sols s'informava sobre 2. A això cal sumar l'escassa utilització de les “Guies per a l'Elaboració de Memòria de Sostenibilitat” en les administracions públiques, ja que en el 2009 només l'1,7% dels informes presentats d'acord amb la metodologia de GRI procedien d'aquestes.

Així doncs, encara que se sol posar èmfasi en el monitoratge de les empreses, la veritat és que les administracions públiques, encara amb més raó, també han de rendir comptes. Perquè els qui han de ser socialment responsables no són només les grans companyies, també tots els membres de la societat en la qual vivim i que les administracions públiques articulen.

27/04/2011

Identificació