Més de 400 empreses hauran de comunicar al Consell Estatal de la RSE les seves polítiques de responsabilitat social

Les empreses de més de 1.000 empleats hauran de comunicar al Consell Estatal de RSE les seves actuacions en matèria de RSC

Segons Juan José Barrera, director general de l’Economia Social, Treball Autònom i Responsabilitat Social de les Empreses, del Ministeri de Treball i Immigració, això suposa una regulació similar a aquella que actualment existeix en països del nostre entorn, com pot ser el cas de Dinamarca.

En l’apartat 39 de la citada norma s’afirma que “en el cas de societats anònimes de més d’1.000 assalariats, aquest informe anual de Responsabilitat Social Empresarial serà objecte de comunicació al CERSE, que permeti efectuar un adequat seguiment sobre el grau d’implantació de les polítiques de RSC”.

Es tracta que les empreses informin si duen a terme o no polítiques de responsabilitat social i, a diferència de la legislació danesa, no s’ha volgut circumscriure a les companyies que tinguin títols cotitzats en el mercat de valors, sinó que s’ha apostat per ampliar el camp d’actuació.