Llei d’economia sostenible

Publicada en el BOE la Llei d’economia sostenible. El Butlletí Oficial de l’Estat (BOE) publica aquest dimecres, 30 de març, la Llei 5/2011, de 29 de març, d’economia sostenible

La Llei entrarà en vigor al mes de la publicació en el BOE, és a dir, el 30 d’abril. L’objectiu bàsic, segons la Llei, és configurar un marc jurídic que, sense pretendre substituir la normativa vigent de cada una de les entitats que conforma el sector, suposi “el reconeixement i millor visibilitat de l’economia social, atorgant-li una major seguretat jurídica per mitjà de les actuacions de definició de l’economia social, establint els principis que han de preveure les diferents entitats que la formen”. Partint d’aquests principis es recull el conjunt de les diverses entitats i empreses que preveu l’economia social. “Així mateix, segons esmenta la Llei, es reconeix com a tasca d’interès general la promoció, l’estímul i el desenvolupament de les entitats de l’economia social i de les seves organitzacions representatives. Es preveu la importància de la interlocució dels poders públics amb les organitzacions que representen les diferents entitats que componen l’economia social, subratllant el paper que han d’exercir per les confederacions intersectorials d’àmbit estatal representatives del sector, i restaurant amb l’encaix jurídic més encertat el Consell per al Foment de l’Economia Social com a òrgan assessor i consultiu vinculat al Ministeri de Treball i Immigració, vinculant-lo al sector mitjançant aquesta llei, ja que anteriorment estava incardinat en la legislació estatal de societats cooperatives. La Llei consta de nou articles, set disposicions addicionals, dues disposicions transitòries i quatre disposicions finals, que continuem analitzant en les següents informacions 31 / 03/2011

http://www.boe.es/boe/dias/2011/03/30 / pdfs/BOE-A-2011-5708.pdf
Llei economia sostenible