contrast

sseliva@ccoo.cat
com accedir-hi?

Continua el I Congrés ‘Trabajo, Economía y Sociedad'

El I Congrés ‘Trabajo, Economía y Sociedad', que organitza la Fundación 1º de Mayo, per abordar i debatre alternatives per una sortida social a la crisi, continua els dies 21 i 22 a l'Auditori Marcelino Camacho de Madrid (C/ Lope de Vega, 40).

Aturada en el temps: l'escletxa salarial de gènere no ha canviat en 10 anys

La major diferència salarial entre homes i dones la trobem a Àsia. Una nova classificació sobre la base del sector industrial situa les treballadores de la llar amb l'escletxa salarial més important. Les dones en sectors sindicalitzats tenen menys probabilitats de patir discriminació.

Nacions Unides es mostra decebuda per la manera com les empreses assumeixen estratègies de responsabilitat social

George Kell, director executiu del Pacte Mundial de Nacions Unides per a promoure la responsabilitat social corporativa entre les empreses, s'ha mostrat decebut per la manera com les companyies estan assumint aquest concepte i va afirmar que no està creixent suficientment ràpid i encara que és un gran moviment, no és encara transformador.

La Comissió Europea obre una consulta pública sobre la manera de produir consumir més sostenible

La Comissió Europea vol conèixer la seva opinió sobre la manera de produir i consumir de forma més sostenible, per això ha obert un procés de consulta pública que durarà fins al proper 3 d'abril.

El missatge dels sindicats a Davos

Els líders sindicals exigeixen llocs de treball verds, protecció social, regulació financera, una fiscalitat justa i progressiva i la protecció climàtica per fer front als desafiaments econòmics actuals en el Fòrum Econòmic Mundial a Davos.

Només quatre països del G-20 han reduït la desigualtat des del 1990, segons Oxfam

L'ONG destaca que Mèxic, Brasil, Argentina i Corea del Sud van escurçar la disparitat d'ingressos. L'informe censura la falta d'avanços per fer un ús més sostenible dels recursos naturals.

L'ICO i la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial posen en marxa una iniciativa per millorar la gestió de la RSE de més de 1.000 pimes

L'Institut de Crèdit Oficial (ICO) i la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial de Nacions Unides han posat en marxa la iniciativa RSE-PIME, amb l'objectiu de promocionar la Responsabilitat Social Empresarial (RSE) entre les petites i mitjanes empreses (PIMES), incentivant-ne la integració en la gestió del negoci. En aquesta primera edició està previst que puguin participar-hi al voltant de 1.000 petites i mitjanes empreses i autònoms.

Part de la moda espanyola es fabrica a Tànger sota condicions d'explotació

La campanya Ropa Limpia, coordinada en l'àmbit estatal per SETEM, ha presentat la investigació “La moda espanyola a Tànger: treball i supervivència de les obreres de la confecció”, que analitza les condicions de vida i treball precàries que pateixen les treballadores en tallers tèxtils de Tànger que són proveïdors de grans marques internacionals. La investigació s'ha fet a partir de les vivències de 118 obreres, amb la col·laboració de l'Associació Attawassol.

Dinamarca assumeix la presidència de la UE amb una agenda verda i responsable

Dinamarca va assumir la Presidència del Consell de la Unió Europea a principis de 2012. El seu desig és reunir i enfortir Europa, que avui en dia s'enfronta a reptes considerables. El seu pla de treball inclou accions amb els eixos “Una Europa responsable” i “Una Europa verda”. Les quatre grans prioritats del Govern danès apunten cap a l'economia, el creixement, el medi ambient i la seguretat.

Sostenibilitat a Espanya 2011

L'informe anual Sostenibilitat a Espanya 2011 posa de manifest, en un context de crisi sistèmica, la necessitat ineludible de trobar un nou model de desenvolupament amb futur i que sigui verdaderament sostenible en la triple dimensió: econòmica, social i ambiental, a la vegada que fomenti la generació de nous jaciments d'ocupació verda.

La RSC en les memòries anuals de les empreses de l'IBEX 35

L'Observatori de Responsabilitat Social Corporativa va presentar el passat 9 de febrer la 8 ª edició de l'estudi "La Responsabilitat social corporativa en les memòries anuals de les empreses de l'IBEX 35" referit a l'exercici 2010. L'estudi, com cada any, posa de manifest les llums i les sobres que reflecteixen aquestes companyies en les seves memòries de sostenibilitat.

CCOO i la CUT presenten en l'OIT l'acord subscrit amb l'empresa Grup Nord per desenvolupar polítiques socials a Xile

En aquest acord, que afecta les empreses que el Grup Nord té a Xile, es reconeixen els drets sindicals i laborals fonamentals reconeguts per l'OIT i s'estableixen diferents programes de formació, millores socials i d'accions de responsabilitat social de les empreses.

Es constitueix la Plataforma en defensa de l'Estat de Benestar i els Serveis Públics

Quaranta organitzacions socials i sindicals, entre les que troba CCOO, s'han unit per defensar l'Estat de Benestar i els serveis públics i traslladar a la societat un model social basat en la Justícia i els drets laborals i socials. En la roda de premsa, que ha comptat amb la presència dels secretaris generals de CCOO i UGT, Ignacio Fernández Toxo i Cándido Méndez, s'ha presentat el manifest en defensa d'aquest model social.

Herman Mulder, nou president del Global Reporting Initiative (GRI)

Herman Mulder va ser designat com a nou president del Global Reporting Initiative (GRI), en reemplaçament de Mervyn King,

Vídeo de la jornada sobre responsabilitat social, pimes i crisi econòmica

Amb la presència d'Esther Sánchez, secretària d'Ocupació de la Generalitat, i Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, entre d'altres.

CCOO de Catalunya organitza una jornada sobre responsabilitat social, pimes i crisi econòmica

El dijous 16 de juny, CCOO de Catalunya ha organitzat una jornada sobre responsabilitat social que, sota el títol “RSE, PIME i crisi econòmica” pretén donar una visió més precisa sobre les actuacions que cal prioritzar en matèria de RSE.

El CERSE elaborarà propostes d'actuació en matèria de RSE

El Consell Estatal de RSE crea tres grups de treball per avançar en RSE segons contempla la Llei d'Economia Sostenible, en sis mesos han d'elaborar propostes sobre les actuacions en matèria de Responsabilitat Social Empresarial (RSE).

Informe anual de la CSI sobre els drets sindicals

L'informe inclou documentació detallada sobre assetjament, intimidació, i, en el pitjor dels casos, assassinats de sindicalistes. El nombre de sindicalistes assassinats ha augmentat de fet en un 30% enfront de l'any anterior.

Primer de Maig de 2011

Devant les retallades que volen engegar els governs, CCOO, conjuntament amb altres forces sindicals, ens manifestarem per dir sí a l'ocupació i no a les retallades.

La transparència també incumbeix als índexs 'sostenibles'

La transparència s'ha convertit, a més d'una necessitat, en una exigència cada vegada més peremptòria d'uns grups d'interès que ja no es conformen amb la informació esbiaixada i parcial de les companyies.

La Comissió de Comerç Internacional del Parlament Europeu demana que la RSC sigui un element central de qualsevol futur acord d'inversió

L'informe demana un equilibri real entre els interessos públics i privats. Es dirigeix a la protecció eficaç dels inversors europeus enfront d'expropiacions il·legítimes o a legislació encoberta que pretengui excloure'ls de certs mercats.

Suplement de GRI sobre el reporting d'administracions públiques

La Responsabilitat Social Corporativa va començar sent un moviment encaminat a millorar l'acompliment social i mediambiental de les grans empreses, les corporacions, i es va estendre posteriorment a empreses mitjanes i petites i a organismes públics.

Més de 400 empreses hauran de comunicar al Consell Estatal de la RSE les seves polítiques de responsabilitat social

Llei d'economia sostenible, en el cas de societats anònimes de més de 1.000 assalariats, aquest informe anual de Responsabilitat Social Empresarial s'ha de comunicar al CERSE.

Llei d'economia sostenible

Reconeixement i millor visibilitat de l'economia social, atorgant-li una major seguretat jurídica a través de les actuacions de definició de l'economia social, establint els principis que han de contemplar les diferents entitats que la formen

Jornada sobre responsabilitat social

Retransmesa en directe per Internet

Els bancs no aproven en el desenvolupament de la responsabilitat social, segons Oekom

Els bancs no aproven en el desenvolupament de la responsabilitat social segons l'últim estudi portat a terme per la consultora alemanya Oekom.

El tèxtil a la Xina: una nova experiència d'intervenció sindical en Responsabilitat Social Corporativa

La Xina és en aquests moments objecte d'un interès evident i generalitzat que aporta importants elements de reflexió per a tots els àmbits de la vida col·lectiva, inclòs el sindical.

Feu clic per veure el document

Identificació
Usuari/a Password