format impressió |  contrast

àrea de previsió social complementària

Secretaria d'Acció sindical

L'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya informa...

Plan Asociado de Pensiones de CCOO

Límit d'aportacions i assegurances amb compromisos per pensions

Nova tributació fiscal dels instruments de previsió social complementària

Dins del Projecte de llei de la reforma fiscal, es proposen dues modificacions:

- Reducció del límit financer d'aportacions a 8.000 euros per a qualsevol edat enfront dels 10.000 i 12.500 euros per a menors i majors de 50 anys, respectivament. El límit fiscal addicional queda en el 30% de la suma dels rendiments nets del treball i d'activitats econòmiques percebuts individualment en l'exercici. Aquest percentatge és del 50% per als majors de 50 anys, en l'actual normativa.

- En el cas d'assegurances que incloguin compromisos per pensions, quan aquells cobreixen conjuntament contingència de jubilació i de defunció o incapacitat serà obligatòria la imputació fiscal de la part satisfeta que correspongui al capital en risc per defunció o incapacitat. A aquests efectes, es considera capital en risc la diferència entre el capital assegurat per mort o incapacitat i la provisió matemàtica.

primera valoració dels principals efectes sobre les rendes del treball i la negociació

03/07/2014

Identificació