format impressió |  contrast

àrea de previsió social complementària

Secretaria d'Acció sindical

L'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya informa...

Plan Asociado de Pensiones de CCOO

La iniciativa presentada pel grup "La izquierda Plural" va ser rebutjada pel Partit Popular i l'abstenció de CIU.

L'ÀREA DE PREVISIÓ SOCIAL COMPLEMENTÀRIA DE CCOO DE CATALUNYA TÉ EN MARXA UNA CAMPANYA CONTRA LA INCLUSIÓ DE COMMODITIES DE PRODUCTES ALIMENTARIS A LES CARTERES D'INVERSIÓ DELS FONS DE PENSIONS DEL SISTEMA D'OCUPACIÓ.

Foto

El passat dia 6 de maig a la Comissió de Cooperació i Desenvolupament es va dur a terme el debat sobre una proposició no de Llei, presentada pel grup parlamentari de “La Izquierda Plural”, que instava al Congrés a atendre l'acord del Parlament Europeu del passat 14 de gener de 2014, sobre la modificació de la Directiva de “Mercados de Instrumentos Financieros” (MiIFD), que regula els serveis financers en els mercats de la Unió, destinada a augmentar la seguretat i transparència i evitar l'especulació amb les matèries primeres.

El document presentat per la diputada catalana Laia Ortiz (ICV/EUiA), disposava que transcorreguts 2 anys des de que es va aprovar per unanimitat l'esmena a una proposició no de Llei instant al Govern espanyol, en l'àmbit de les seves competències, a millorar la regulació de les inversions que permetessin mesures efectives contra les causes de la volatilitat dels preus dels aliments i frenar l'especulació que aquesta comporta, enfortint una posició comuna de la UE enfront el G-20, el Govern no havia presentat cap iniciativa al respecte,,

En la proposició presentada s'instava que atenent a l'acord del Parlament Europeu; el Govern reglamenti, en l'àmbit de les seves competències, la prohibició de les inversions financeres especulatives sobre béns alimentaris de primera necessitat i que promogui una clara posició contra aquestes pràctiques que inclogui una major transparència, una limitació estricta de les posicions especulatives i una prohibició de les eines financeres clarament especulatives amb els aliments dins la UE.

Després de la intervenció dels diferents grups la proposta va ser rebutjada amb el vot contrari del Grup Parlamentari Popular i l'abstenció de CIU.

L'Àrea de Previsió Social Complementària de Comissions Obreres de Catalunya continuarà amb la seva campanya per la “sobirania alimentària”, treballant perquè les Comissions de Control dels plans de pensions del sistema d'ocupació introdueixin mesures contra aquestes pràctiques de caire especulatiu, incorporant les oportunes restriccions a les clàusules d’Inversió Socialment Responsable de les “Declaracions de Principis de Política d’Inversió” dels fons de pensions en el que s’integrin.

Barcelona 12 de maig de 2014.

10/05/2014

Identificació