Els fons de pensions d’ocupació informaran sobre si consideren riscos extrafinancers en la seva política d’inversió

Els fons de pensions d’ocupació hauran d’informar sobre si tenen en consideració riscos extrafinancers (ètics, socials, mediambientals) en la seva política d’inversió, d’acord amb una esmena de Convergència i Unió (CiU) aprovada en el Senat dins de la Llei sobre actualització, adequació i modernització del Sistema de Seguretat Social.

En el text aprovat per la Cambra alta, que haurà de ser ratificat pel Congrés, s’inclou una disposició final en la qual s’afirma que la comissió de control del fons de pensions, juntament amb la gestora, elaborarà una declaració “dels principis de la seva política d’inversió”.

En aquesta declaració s’haurà d’esmentar si es tenen en consideració riscos ètics, socials, mediambientals i de bon govern de les empreses que afecten als quals conformen el fons.

A més, la comissió de control, en l’informe anual del fons, haurà de deixar constància de “la política exercida en relació amb els criteris d’inversió socialment responsable (ISR)”, així com del procediment seguit per a la seva implantació, gestió i seguiment.

COMPORTAMENT RESPONSABLE

El grup català justifica aquesta esmena en què la ISR és un factor d’estímul al comportament sostenible i responsable de les empreses.

També assegura que aquesta normativa ja ha estat adoptada per altres països europeus, on “s’ha mostrat eficaç a l’hora d’estimular la introducció dels abans citats criteris” en les polítiques d’inversió dels fons i plans de pensions.

En qualsevol cas, afirma que no obliga a la introducció de cap tipus de criteri en les polítiques d’inversió, però sí obliga a manifestar-se sobre això.

Aquesta mesura ha estat una de les principals reivindicacions de Spainsif, l’associació d’entitats que a Espanya promou la ISR, amb la finalitat de que es pugui promoure aquest tipus d’inversió de manera que el volum de patrimoni gestionat aconsegueixi un nivell similar al de països occidentals com França i Regne Unit.

(Informació extreta de Servimedia.es)

Projecte de Llei sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social.
Disposició final onzena (nova). Informació sobre les polítiques d’inversió dels plans i fons de pensions.

Es modifica el Text Refós de la Llei de Regulació dels Planes i Fons de Pensions aprovat per Reial decret Legislatiu 1/2002, de 29 de novembre, en els següents termes:

En l’article 14 s’addiciona un nou apartat 7, amb la següent redacció:

«7. La comissió de control del fons de pensions, amb la participació de l’entitat gestora, elaborarà per escrit una declaració comprensiva dels principis de la seva política d’inversió. A aquesta declaració se li donarà suficient publicitat.
En aquesta declaració, en el cas de fons de pensions d’ocupació, s’haurà d’esmentar si es tenen en consideració, en les decisions d’inversió, els riscos extrafinancers (ètics, socials, mediambientals i de bon govern) que afecten als diferents actius que integren el fons de pensions.
De la mateixa manera, la comissió de control del fons de pensions d’ocupació, o si escau l’entitat gestora, haurà de deixar constància en l’informe de gestió anual del fons de pensions d’ocupació de la política exercida en relació amb els criteris d’inversió socialment responsable anteriorment esmentats, així com del procediment seguit per a la seva implantació, gestió i seguiment.»