Les Corts espanyoles aproven la designació directa de les Comissions de Control

El passat 29 de novembre, el Tribunal Constitucional feia pública la sentència 128/2010 en què es pronunciava sobre la qüestió d’inconstitucionalitat plantejada per la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Suprem en el recurs presentat per l’Associació de Prejubilats de Telefónica contra els articles 31 i 35 del Reglament de Plans i Fons de Pensions 304/2004 (RD), i declarava inconstitucional part del 4t paràgraf de l’article 7.2 del RDL 1/2002 (text refós de la Llei de plans i fons de pensions).

Arran d’aquesta sentència del Tribunal Constitucional, CCOO, UGT i CEOE van presentar, amb data 23 de febrer de 2011, una consulta a la Direcció General d’Assegurances i Fons de Pensions (DGSFP) per aclarir la qüestió de la seguretat jurídica de les Comissions de Control que havia designat la majoria de la representació sindical. Amb data 5 d’abril d’enguany, la DGSFP va respondre a la consulta esmentada en què va donar plena validesa a les decisions i actes d’aquestes comissions de control.

Amb vista a possibles modificacions de la norma legal, per adequar-la a la sentència del Tribunal Constitucional, es va acordar entre CCOO, UGT i el Govern promoure un canvi de l’actual article 7.2 del RDL 1/2002, sobre la Llei de plans i fons de pensions que va ser tramès per  les esmenes al projecte de llei d´actualització, modernització i adequació del sistema de Seguretat Social, presentades pel PSOE i CiU.

El passat 20 de juliol el Senat aprovava el document. A posteriori el dia 21 de juliol va ser convalidat a les Corts Generals per la qual cosa es modificarà l’article 7.2 RDL 1/2002 del text refós de la Llei de Plans i fons de pensions que fa referència a la designació directa a les Comissions de Control per part de la Comissió negociadora del conveni.

Projecte de Llei sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social.
Disposició final tercera. Modificació del Text Refós de la Llei de Regulació del Plans i Fons de Pensions