Sentència del Tribunal Constitucional en relació amb el sistema d’elecció per designació de les comissions de control als plans de pensions.

El passat 29 de novembre, el Tribunal Constitucional feia pública la sentència 128/2010 en què es pronunciava sobre la qüestió d’inconstitucionalitat plantejada per la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Suprem en el recurs presentat per l’Associació de Prejubilats de Telefónica contra els articles 31 i 35 del Reglament de Plans i Fons de Pensions 304/2004 (RD), i declarava inconstitucional part del 4t paràgraf de l’article 7.2 de l’RDL 1/2002 (text refós de la Llei de plans i fons de pensions).

Arran d’aquesta sentència del Tribunal Constitucional, CCOO, UGT i CEOE van presentar, amb data 23 de febere de 2011, una consulta a la Direcció General d’Assegurances i Fons de Pensions (DGSFP) per aclarir la qüestió de la seguretat jurídica de les comissions de control que havia designat la majoria de la representació sindical. Amb data 5 d’abril d’enguany, la DGSFP va respondre a la consulta esmentada en què va donar plena validesa a les decisions i actes d’aquestes comissions de control.

Amb vista a possibles modificacions de la norma legal, per adequar-la a la sentència del Tribunal Constitucional, s’ha acordat entre CCOO, UGT i el Govern promoure un canvi de l’actual article 7.2 de l’RDL 1/2002, sobre la Llei de plans i fons de pensions, que es tramitarà a través d’esmenes al Projecte de llei d’actualització, modernització i adequació del sistema de Seguretat Social, presentades pel PSOE i CiU en el debat al Congrés dels Diputats. Es preveu que aproximadament fins el proper octubre no s’aprovarà el nou text normatiu.

És per aquesta raó que reiterem la recomanació de no introduir cap canvi en els reglaments dels plans de pensions ni canviar formes de designació dels membres de la comissió de control -si això fos necessari- fins que no s’hagi aprovat el nou text legal. Us adjuntem la presentació de la Secretaria de Seguretat Social i Previsió Social Complementària de la CSCCOO que sobre aquesta qüestió va exposar en la VII Jornada que es va dur a terme a Madrid el passat 16 de juny de 2011.

Sentència del Tribunal Constitucional

Consulta de CCOO, UGT i CEOE davant la DGSFP arran de la sentència del TC

Resposta DGS a la consulta formulada per CCOO UGT CEOE

Text acordat entre Govern, CCOO i UGT per proposar la modificació de l’article 7.2 de l’RDL 1/2002