III Trobada de tardor per a membres de comissions de control del sistema d’ocupació

L’exercici dels drets polítics per les comissions de control

El passat 24 de novembre, L’Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya ha organitzat la III Trobada de tardor de comissions de control de plans de pensions a la seu del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16).

Sota el títol “L’exercici dels drets polítics per les comissions de control”, a la trobada han participat, entre d’altres, importants personalitats del sector, com ara el president de la Comissió de Control de la Caixa, el director general de pensions de BBVA, el responsable de RSE de Comfia-CCOO o el director de l’Oficina de les persones partícips i beneficiàries del Pla de pensions de la Generalitat de Catalunya.

A més, la Trobada ha comptat amb la presència de Valeri Piani, responsable de l’agència que impulsa els Principis d’Inversió Responsable de l’ONU (PRI UN). Entre els objectius de l’agència hi ha intentar que entitats privades de tot el món (fons de pensions, bancs, asseguradores, etc) signin -es comprometin- amb aquests principis d’inversió responsable.

Ressenya de la Trobada

Intervencions i ponències

Galeria d’imatges

Una de les conclusions d’aquesta Trobada es que cal exercir el dret de vot per part de les Comissions de Control, i com a primer pas, hem pensat que podríem començar fent una petita enquesta, (responent un petit qüestionari) per conèixer la situació de les comissions de control, pel que fa a aquest tema, per animar i ajudar a les que vulguin fer aquest primer pas.

Podeu consultar el document elaborat per l’Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya, presentat en aquesta Trobada, que considerem pot ajudar a entendre la finalitat de la enquesta.