II Jornades de tardor per a membres de comissions de control del sistema d’ocupació

Les oficines d’atenció a les persones partícips i beneficiàries

El dia 24 de Novembre de 2009, l’Àrea de Plans i Fons de Pensions va organitzar la seva convocatòria anual de les Jornades de Tardor, centrades en aquesta ocasió sobre les oficines i sistemes d’informació a les persones partícips i beneficiàries dels Plans de Pensions del sistema d’ocupació. A l’esdeveniment van assistir aproximadament 25 membres de Comissions de Control en representació dels seus Plans de Pensions que van poder intervenir individualment aportant les seves experiències o dubtes sobre aquest tema, generant un debat comú en el qual es va posar de manifest la necessitat d’atendre les peticions de les persones partícips i beneficiàries de la forma més ràpida i eficaç possible. Per a això, expliquem també amb la presència de Xavier Minguillón en representació del Pla de Pensions de la Generalitat i de Toni Canals i Antoni Espona en representació del Pla de Pensions dels empleats de la Caixa, que van oferir als assistents una ponència sobre l’organització i funcions de les seves oficines i sistemes d’informació a partícips i beneficiaris. Felix Herrero, responsable de l’àrea jurídica de Consultora de Pensions i Previsió Social, va ser l’encarregat d’aclarir tots els temes legals que poden afectar a la creació d’aquestes oficines i al desenvolupament de les seves funcions.

Programa de la Jornada

Antoni Canals i Antoni Espona (Pla de Pensions de la Caixa) L’oficina del partícip
Xavier Minguillon (Pla de Pensions de la Generalitat) Reflexions per al futur
Comissions de Control participants Resum del debat