La Xarxa Espanyola del Pacte Mundial presenta a Madrid i Barcelona la iniciativa Principles for Responsible Investment (PRI) sobre inversió responsable

El Pacte Mundial promou la Inversió Responsable a través dels PRI

La Xarxa Espanyola del Pacte Mundial de Nacions Unides presenta la iniciativa Principles for Responsible Investment, el pròxim 20 i 22 d’octubre a Madrid i Barcelona respectivament. La jornada comptarà amb alts representants no solament del Pacte Mundial i dels PRI sinó també dels actors més importants en Inversió Responsable del nostre país: BBVA, La Caixa, Mercer, Novaster, CCOO, Cajasol, Arcà, Fonditel, Cyclops, AIS, Caser, Dexia, Institut Empresa, IESE, i representants de les Comissions de Control d’alguns dels principals plans de pensió. El Pacte Mundial pretén donar a conèixer la iniciativa al nostre país, així com incentivar el debat sobre els obstacles, beneficis i objectius de l’ISR.

CONVOCATÒRIA MADRID
Descarregar Programa

Data: 20 de octubre 2009
Lloc: BBVA – Auditorio –
Paseo de la Castellana, 81
Hora: 9.00-14.00h

CONVOCATÒRIA BARCELONA
Descarregar Programa

Data: 22 de octubre 2009
Lloc: La CAIXA – Caixa Forum –
Av. Marqués de Comillas 6-8
Hora: 9.00-14.00h

Articles de la jornada del dia 20

La inversió socialment responsable ha d’estar integrada en la totalitat del patrimoni dels fons

CCOO demana un major pes dels criteris sociolaborals davant els de bon govern

La Inversió Socialment Responsable (ISR) ha d’estar integrada a la gestió de la totalitat del patrimoni dels fons d’inversió i plans de pensions d’ocupació|ús segons han ressaltat els participants en la jornada de presentació dels Principis sobre Inversió Responsable de Nacions Unides, organitzada per la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial de Nacions Unides.

Tant Carlos Bendito, d’Airis; com Diego Valero, president de Novaster; i Joaquín Garralda, vicedegà de l’Institut d’Empresa, van fer ressaltar la necessitat que els criteris socials, mediambientals i de bon govern han d’estar integrats a les anàlisis de les empreses per a que la gestió dels fons de pensions.

En aquest sentit els participants van assenyalar que aquest tipus de criteris ha d’estar integrat perquè afecti la totalitat dels patrimonis gestionats i no només una part dels mateixos.

Valero va remarcar que la clau en els fons de pensions és que els gestors defensin els drets dels inversors i partícips de fons, de manera que tinguin en compte aquests aspectes que influeixen en la rendibilitat a mitjà|medi i llarg termini.

Per la seva part, Bendito va assenyalar que l’anàlisi dels aspectes socials, mediambientals i de govern corporatiu identifiquen fonts de riscs ocults a les carteres d’inversió així com les respostes que donen les companyies davant dels mateixos.

A més, també va intervenir durant la jornada Carlos Bravo, secretari confederal de Seguretat Social Previsió Social Complementària de CCOO, que va demanar una major regulació en les remuneracions dels fons a fi que aquests tinguin major estabilitat.

El representant de CCOO va manifestar que els criteris d’ISR enriqueixen les inversions a llarg termini, hi ha un benefici reputacional per als fons i creen una cultura en la societat.

Finalment, va criticar que actualment en les anàlisis que s’ofereixen per a la gestió responsable de les inversions els criteris sobre bon govern tenen una sobreponderació per sobre dels mediambientals i sociolaborals, una cosa que, segons el seu criteri, s’ha de corregir.

L’anàlisi de riscs socials ajuda a prendre millors decisions financeres

Els signants dels Principis d’Inversió Responsable de Nacions Unides hauran de fer informes de progrés

La realització i inclusió d’anàlisi de criteris social i mediambiental de les inversions en empreses que es realitzen permeten prendre millors decisions financeres per part dels inversors segons Valeria Piani, directora de Clearinghouse.

Per a Piani, que va intervenir en la jornada sobre inversió socialment responsable organitzada per la Xarxa Espanyola del Pacte Mundial de Nacions Unides, l’actual crisi va sorgir d’un ús ineficient dels riscs mediambientals, socials i bon govern, i per superar-la es necessiten uns capitals financers més estables que tinguin en la seva base aquests criteris de responsabilitat corporativa.

La representant de l’entitat també va remarcar que la inversió socialment responsable implica una propietat universal basada en la materialitat integrada dels portafolis d’inversió, és a dir el seu impacte sobre l’economia global i els capitals financers de les empreses.

Piani també va assenyalar que els principis sobre inversió socialment responsable de Nacions Unides no fan referències a productes sinó que són una consideració global de la inversió, així no és una exclusió negativa de la inversió per se, sinó que promou el dialogo amb les empreses perquè es produeixi un impacte en la conducta empresarial.

En aquest sentit va afirmar que els Principis d’Inversió Responsable són un instrument per integrar els paràmetres socials mediambientals, socials i de bon govern en les practiques convencionals d’inversió, i són compatibles amb els deures fiduciaris i les legislacions.

Finalment, va anunciar que les entitats adherides hauran de realitzar un informe públic a partir de 2011 sobre l’aplicació dels principis, de la mateixa forma que es va establir en el Pacte Mundial de Nacions Unides; i a més la quota actualment voluntària serà obligatòria i proporcional a la mida dels participants.