La previsió social complementària en l’entorn de la crisi dels mercats financers

Una aposta vigent

Les pensions públiques no arriben al 100% de l’últim salari que perceben els treballadors en la seva fase d’actiu. Actualment, la proporció entre pensions noves i salari mitjà se situa entorn d’un 75-80%-80, per la qual cosa hi ha un ampli marge per a una millora del nivell de vida després de la jubilació o qualsevol contingència de risc (invalidesa, mort, dependència). Per a aquesta funció, el legislador estructura dos sistemes, la PSC col•lectiva – 2n pilar- i la PSC individual – 3r pilar. En aquest marc és en el que es produeix un consens ampli entorn de la necessitat de desenvolupar un sistema de pensions complementàries que tendeixi a generalitzar-se entre la població.

quadern d’informació sindical nº 88 de la Confederación Sindical de CCOO