contrast

àrea de previsió social complementària

Secretaria d'Acció sindical

L'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya informa...

Plan Asociado de Pensiones de CCOO

Legislació

NORMATIVA DGS         NORMATIVA SEGURETAT SOCIAL

ACCÉS AL DRET DE LA UNIÓ EUROPEA

Llei sobre actualizació, adequació i modernizació del sistema de Seguretat Social

Publicada al BOE núm 184, de 2 d'agost, la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de Seguretat Social. Text de la Llei

Les Corts espanyoles aproven la designació directa de les Comissions de Control

Amb l'aprovació pel Senat, el passat dia 20 de juliol, del Projecte de Llei d'actualització, adequació i modernització del sistema de pensions de la Seguretat Social i posterior convalidació del text per part del Congrés, el dia 21 de juliol, es modificarà la Llei de Plans i Fons de Pensions, RDL 1/2002.
»més informació

Sentència del Tribunal Constitucional en relació al sistema d'elecció per designació de les comissions de control als plans de pensions.

Foto El 29 de novembre de 2010, el Tribunal Constitucional feia pública la sentència 128/2010 pronunciant-se sobre la qüestió d'inconstitucionalitat plantejada per la Sala del Contenciós Administratiu del Tribunal Suprem en el recurs presentat per l'Associació de Prejubilats de Telefónica contra els articles 31 i 35 del RD 304/2004, Reglament de Plans i Fons de Pensions, declarant inconstitucional part del 4t. paràgraf de l'article 7.2 del RDL 1/2002, text refós de la Llei de Plans i Fons de Pensions. »més informació

Resolució de la DGSyFP sobre les retrocessions quan s'inverteix en fons d'inversió

Amb data 31 de maig de 2010, la Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones va resoldre, a consulta d'un membre de CCOO d'una Comissió de Control de Pla de Pensions d'Ocupació, que les entitats gestores no poden quedar-se amb cap percentatge de les retrocessions efectuades per les entitats gestores dels fons d'inversió en els quals els Fons de Pensions inverteixin. Per tant, les retrocessions que poguessin produir-se hauran de ser íntegrament reemborsades al patrimoni del Fons de Pensions sense cap mena de minvament. (veure resolució)

Identificació